"Latvijas dzelzceļš" plāno sadarboties ar Krievijas dzelzceļu īpaši garu vilcienu sastāvu pārvadāšanā (1)

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Sliedes un vagoni. Ilustratīvs foto.
Sliedes un vagoni. Ilustratīvs foto. Foto: Publicitātes foto

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs vienojies ar Krievijas dzelzceļa Kaļiņingradas filiāles vadību par īpaši garu kravas vilcienu sastāvu pārvadāšanu starp Krieviju un Kaļiņingradas apgabalu, izmantojot Latvijas dzelzceļa infrastruktūru, aģentūru LETA informēja LDz pārstāve Ella Pētermane.

Kleinbergs šonedēļ Kaļiņingradā tikās ar Krievijas dzelzceļa Kaļiņingradas filiāles vadību, lai pārrunātu sadarbības spēcināšanu kravu pārvadājumu apjoma palielināšanai.

Sarunu gaitā LDz vadītājs un Krievijas dzelzceļa Kaļiņingradas filiāles vadība vienojās par abu valstu dzelzceļu ieinteresētību spēcināt sadarbību kravu pārvadājumos, un viens no sadarbības virzieniem būtu īpaši garu kravas vilcienu sastāvu pārvadāšana starp Krieviju un Kaļiņingradas apgabalu, izmantojot Latvijas dzelzceļa infrastruktūru.

Ņemot vērā prognozēto kravas apjomu palielināšanos satiksmē ar Kaļiņingradas apgabalu, tikšanās laikā Kaļiņingradas dzelzceļa vadība izteikusi vēlmi izmantot LDz infrastruktūru, lai tranzītā pārvadātu tādus kravas vilcienu sastāvus, kuros ietilpst 100 vagoni. Lai gan LDz līdz šim nav pieredzes ar tik garu vilcienu sastāvu pārvadājumu organizēšanu, Kleinbergs izteica gatavību izvērtēt iespēju šādu sastāvu kustības nodrošināšanu.

Līdz šim garākais vilciena sastāvs, kas tranzītā šķērsojis Latvijas teritoriju no Krievijas uz Kaļiņingradu, bija ar 75 ritošā sastāva vienībām un tas svēra 7460 tonnu. Standarta kravas vilciens ir līdz 57 vienībām garš un nepārsniedz 6000 tonnu, bet visbiežāk pa LDz infrastruktūru pārvietojas ap 3000 tonnu smagi kravas vilcieni.

Tikšanās laikā LDz arī aicināts intensificēt sadarbību ar Ķīnu kravu pārvadājumos pa dzelzceļu, tostarp turpināt sadarbību ar uzņēmumu "TransContainer". Savukārt Krievijas dzelzceļš no savas puses izskatīs iespēju pagarināt šī vilciena sastāvu no pašreizējām 57 vienībām līdz 65 vienībām. Atbilstoši panāktajai vienošanai, LDz kopīgi ar uzņēmumu "TransContainer" būs jāizstrādā loģistikas pakalpojums konteinervilcienu nogādāšanai pa dzelzceļu no Ķīnas uz Baltijas un Skandināvijas valstīm.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu