Bērni, kuri gada laikā nopelna vairāk nekā miljonu dolāru

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Unsplash

Pasaulē mainoties reklāmas noteikumiem, bērnu influenceri skatās nākotnē ar mērķi kļūt par ko vairāk kā tikai “YouTube” zvaigznēm. Pateicoties interneta platformai “YouTube”, ir bērni, kuri pelna vairāk nekā miljonu dolāru gadā, vēsta BBC.

Pagājušajā nedēļā norisinājās Ņujorkas rotaļlietu gadatirgus, kas ir ikgadēja konference, kuru apmeklē vismaz 25 000 cilvēku no visas pasaules.

Gadu desmitu laikā šis pasākums ir kļuvis par ekskluzīvu tikšanās vietu pieaugušajiem – rotaļlietu veidotājiem, tirgotājiem, kā arī mediju kompānijām, kas meklē jaunākos produktus, ko vēlāk padarīt par modes kliedzienu.

Tomēr pēdējo gadu laikā par galvenajiem personāžiem šajā pasākumā ir kļuvuši nevis pasaulē zināmi mediji un reklāmas aģentūras, bet gan bērnu “YouTube” personības.

Tā, piemēram, Ņujorkā notiekošajā pasākumā piedalījās arī Kamarillo ģimene, kas “YouTube” vidē sāka darboties 2015. gadā. Par slavenību 12 gadus vecais Damians Kamarillo kļuva pēc video publicēšanas, kurā viņš redzams kopā ar savu brālēnu, ēdot ļoti asus čipsus. Tagad Damians ir kļuvis par “YouTube” bērnu segmenta zvaigzni.

Kamarillo kanālam ir vairāk nekā viens miljons abonentu “YouTube”, kurā ir redzami tādi video, kā Damians un viņa astoņus gadus vecais brālis Dejons sacenšas ar rotaļu mašīnām un spēlējot datorspēles.

Kamarillo ģimenes nozīmīgākais kanāls ir “Damian and Deion in Motion”, kas ik mēnesi piesaista 13 miljonus skatījumu.

Ģimenes galva, abu puišu tēvs Eli Kamarillo saka, ka Arizonā dzīvojošā ģimene, darbojoties “YouTube”, ir noplenījusi no 400 000 līdz miljonam dolāru gadā. Viņiem regulāri tiek piegādātas dažādas preces, visbiežāk rotaļlietas, kā arī – ar ģimeni tiek slēgti sponsorēšanas līgumi, kuros ir paredzēts veidot dažādus ierakstus sociālajos tīklos.

Tā kā darbošanās “YouTube” un citos sociālajos tīklos kļuva par nopietnu biznesu, E. Kamarillo pameta savu darbu IT jomā pirms trīs gadiem.

Tomēr ģimenei vēl ir tāls ceļš ejams līdz īstu superzvaigžņu statusam, ar kādu var lepoties astoņus gadus vecais Raiens Kadži – viņa “YouTube” kanālam ir vairāk nekā 24 miljoni abonentu. Viņš gūst ievērojamu peļņu - puisim ir pat sava rotaļlietu līnija, kā arī savs ētera laiks bērnu televīzijas kanālā “Nickelodeon”.

“Tas puika pelna 25 miljonus dolāru gadā. Kāpēc gan mēs to nevarētu sasniegt? Domāju, ka tas varētu būt mērķis,” saka E. Kamarillo.

Kas attiecas uz rotaļlietu tirgotājiem, visa industrija cīnās pret ļoti zemiem tirdzniecības rādītājiem, un viņiem ir ārkārtīgi svarīgi sadarboties ar “vienkāršiem bērniem”, kas viņu produkciju varētu izrādīt savos “YouTube” kanālos. Tieši tāpēc rotaļlietu tirgotāji piedāvā ienesīgus sadarbības līgumus, kuros jaunajiem influenceriem ir jāveido sponsorēti video, ar kuru palīdzību gan uzņēmumi, gan paši bērni var sasniegt jaunu auditoriju, kā arī – palielināt pārdošanas apjomus.

Tikmēr “YouTube” zvaigznēm ir svarīgi gūt ienākumus no reklāmām, jo mainās reklāmas noteikumi – arvien vairāk tiek pievērsta uzmanība bērnu kanāliem un tam, vai tajos tiek ievēroti visi privātuma noteikumi.

Noteikumu maiņa

Kamarillo ģimenei pārmaiņas reklāmas nosacījumos, kurās ir runāts par limitiem mērķētajām reklāmām, nozīmēja reklāmas ienākumu kritumu par 50%.

“Mēs tam bijām gatavi un zinājām, kam gatavoties. Laiks, lai pielāgotos, gan bija nepieciešams,” saka Kamarillo, kura ģimene pārmaiņu laikā iegādājās jaunu māju.

Papildus finanšu grūtībām atsevišķi speciālisti brīdina, ka jaunie “YouTube” noteikumi var apgrūtināt jaunu ”slavenību” parādīšanos. ASV tiek strādāts pie jauna bērnu privātuma aizsardzības regulējuma.

Tomēr – lai arī ar katru mēnesi radīsies jauni dažādi noteikumi attiecībā uz bērnu saturu un sociālo tīklu mārketingu, bērnu “influenceru” pārstāvji norāda, ka šaubās par to, ka viņu atvašu darbība “YouTube” kaut kādā veidā tiks ierobežota.

Globālā mērogā sagaidāms, ka uzņēmumi ir gatavi ieguldīt vairāk nekā 10 miljardus dolāru “influenceru mārketingā”, kas ir ievērojami vairāk nekā pērn, kad šis rādītājs bija 6,5 miljardi dolāru.

Rotaļlietu industrijā sociālo mediju influenceri piesaista faktiski tikpat lielu reklāmas finansējumu kā tradicionālā televīzija, norāda “NPD Group” pētniece Džulija Leneta, kas piebilst – atsevišķām firmām reklāmas budžets ir tiešā veidā atkarīgs no “influenceriem”.

“”YouTube” - tas ir dzīves fakts. Rotaļlietu ražotāji uzskata, ka jums būtu jāzina, kas ir šie bērni,” saka Leneta.

Industrija paplašinās

Tiek norādīts, ka aptuveni 40% bērnu vecumā līdz 14 gadiem vismaz reizi nedēļā patērē “YouTube” vai “YouTube Kids” saturu. Vairāk nekā 60% šīs vecuma grupas pārstāvju ir iegādājušies kādu preci, ko redzējuši “YouTube” videomateriālos.

Braiens Bonē ir “Bonkers Toys” izpilddirektors, un viņš sadarbojas ar vairākām ģimenēm, kurām izstrādātas īpašas “rotaļlietu līnijas”, kas veltītas kādiem konkrētiem influenceriem.

Kamēr daudzi rotaļlietu ražotāji “YouTube” platformu vēl neredz kā galveno dzinējspēku reklāmas tirgum, Bonē norāda, ka daudz kas varētu mainīties jau tuvāko gadu laikā.

“Tas ir neizbēgami – katram ir pieeja “YouTube”,” pauž Bonē.

Šā gada Ņujorkas rotaļlietu gadatirgus piesaistīja vairāk nekā 100 “YouTube” kanālu īpašniekus, no kuriem daļa ir pat Holivudas aģenti.

“Neizskatās, ka skatītājiem būtu kādi iebildumi pret palielinātu komerciālo saturu,” saka bijusī skolotāja Lūsija Maksvela, kuras ģimene kā hobiju aizsāka savu “Tic Toc” rotaļlietu kanālu. Tagad Maksvelas ģimenei ir vairāk nekā 3,5 miljoni abonentu. Tiesa, būtiska šā kanāla satura daļa ir sponsorētie video, jo ģimenei ir noslēgts līgums ar uzņēmumu “XOXO Toys”.

Maksveli – Džeisons, Lūsija, deviņus gadus vecais Edijs un septiņus gadus vecā Maija vēlas paplašināt savu darbību – darbojoties ne tikai rotaļļietu industrijā, bet arī citās nozarēs – reklamējot mājas dekorus un apģērbu.

“Es domāju, ka esam virsotnē jomā, ko tagad sauc par influenceru mārketingu. Šī joma kļūs arvien lielāka, un no tās varēs arvien vairāk iegūt,” saka Džeisons, kurš agrāk strādāja finanšu industrijā.

Kamarillo ģimenei gadatirgus laikā bija sarunātas vairākas tikšanās ar uzņēmumu pārstāvjiem. Rotaļlietu ražotāji jau pēc sejas zina, kā izskatās “bērnu influenceri”, tāpēc viņiem nekavējoties tiek piedāvāts izmēģināt jaunākās paaudzes lēkājošās bumbas un “hula hoop” riņķus.

12 gadus vecais Damians saka, ka skolasbiedri uzskata viņu par slavenību, tomēr viņš pats sevi neuzskata par slavenu. Tomēr – Damiana mērķis ir sasniegt viena miljona abonentu skaitu vienam kanālam.

“Es varu justies kā liela “YouTube” zvaigzne, tomēr mēs vēl pagaidām esam “mazi”. Mums vēl ir daudz darāmā,” saka Damians.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu