Covid-19 ierobežojumu rezultātā notiks e-komercijas uzplaukums (2)

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Raimonds Žilēns.
Raimonds Žilēns. Foto: Edijs Pālens / LETA

Līdz ar Covid-19 pandēmijas izplatības ierobežojumiem publiskās vietās gaidāms e-komercijas uzplaukums, prognozēja "220.lv" tiešsaistes tirdzniecības platformas "marketplace" vadītājs Raimonds Žilēns.

Kā sacīja Žilēns, šī brīža ārkārtējā situācija valstī ir radījusi satricinājusi uzņēmējdarbībā. Patlaban ir vērojams augsts pieprasījums pēc tiešsaistes pakalpojumiem, kā rezultātā arvien vairāk uzņēmēju, lai saglabātu biznesu, apsver iespēju sākt tirdzniecību e-vidē. 

Žilēns prognozēja, ka "marketplace", kas sniedz iespēju arī citiem tirgus dalībniekiem izmantot jau funkcionējošu e-komercijas infrastruktūru savam biznesam, tuvākajos divos trīs mēnešos piedzīvos līdz 200 jaunu dalībnieku pieteikumu.

Viņš skaidroja, ka šī brīža notikumi valstī veicina intensīvu darbu ar jauniem partneriem un sortimentu, lai nodrošinātu tiešsaistes iepirkšanās centra funkciju, kas nozīmē visu nepieciešamo preču pieejamību vienuviet. 

"Patlaban Baltijā ir novērotas izmaiņas atsevišķu uzņēmumu operacionālajā darbībā, uzņēmumi zaudē savas tirgus daļas, jo ir spiesti aizvērt uz laiku klātienes veikalus. Tāpēc platformas izmantošana var kļūt par veiksmīgu krīzes risinājumu tiem, kuri vēl nav izveidojuši savu e-komercijas platformu, tādējādi garantējot iespēju piekļūt lielai klientu plūsmai," uzsvēra "marketplace" vadītājs. 

Viņš piebilda, ka šī brīža situācija ietekmē klientu pirkšanas paradumus, kā rezultātā ir gaidāms e-komercijas uzplaukums, jo klientus pārņem ieradums pirkt tiešsaistē. "Ja salīdzinām pērnā gada datus par pirktākajām preču kategorijām šajā laikā, tad šogad pirkumu groza saturs uzrāda pavisam citu ainu, kas ir rezultējies ar 30% pārdošanas apjomu kāpumu. Ja 2019.gadā pircēji iegādājās preces hobijiem un brīvajam laikam, kosmētiku, tad pretēji tam, protams, šī brīža pirktākā preču kategorija ir personīgās aizsardzības un higiēnas preces," atklāja Žilēns.

Pēc "marketplace" vadītāja teiktā, novērots, ka vienas no pirktākajām preču kategorijām Latvijā ir preces bērniem, kosmētika, preces mājai un dzīvnieku preču kategorija un, tuvojoties pavasarim, dažādas sezonālās preces. Tāpat atšķirības ir vērojamas pircēju paradumos, izvēloties piegādes un norēķinu veidus. 

"Marketplace" ir e-komercijas platforma, kas apvieno pircējus un pārdevējus ar interneta veikalu "220.lv", Lietuvas interneta veikalu "Pigu.lt" un Igaunijas interneta veikalu "Kaup24.ee" starpniecību. "Marketplace" izveidots 2019.gadā, un tā ir viena no lielākajām šāda veida tirdzniecības platforma Baltijā. 

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu