"Smart-ID" darbība beidzot atjaunota, taču var būt atsevišķas problēmas
Papildināts

Smart-ID

FOTO: Tairo Lutter

Digitālās autentifikācijas sistēmas "Smart-ID" darbība atjaunota pilnībā, pavēstīja "Smart-ID" pārvaldnieka "SK ID Solutions" Latvijas filiāles pārstāvji.

Trešdien, 15.aprīlī, plkst.12 tika konstatēti tehniski traucējumi "Smart-ID" platformā, kas radās pārāk liela lietotāju skaita dēļ.

Trešdienas vakarā "Smart-ID" platformā tehniskās problēmas tika atrisinātas tikai e-pakalpojumu lietotājiem, kamēr visas tehniskās nepilnības, tostarp internetbanku lietotājiem, saglabājās.

"SK ID Solutions" Latvijas filiāles vadītāja Sanita Meijere aģentūrai LETA norādīja, ka trešdien, 15.aprīlī, no plkst.11.18 līdz 23 bija pārtraukumi "Smart-ID" darbībā. Pārtraukumus radīja problēmas ar datubāzi, tādējādi traucējot "Smart-ID" pakalpojuma izmantošanu.

Viņa atzīmēja, ka "SK ID Solutions" komanda visu dienu strādāja, lai noskaidrotu problēmas cēloni, maksimāli nodrošinātu pieprasījumu apstrādi arī zemas veiktspējas vidē un rastu risinājumu darbības atjaunošanai pilnā apmērā. 

No plkst.22.07, ieviesto izmaiņu rezultātā, "Smart-ID" darbība tika pilnībā atjaunota, tādējādi nodrošinot piekļuvi internetbankai un e-pakalpojumiem. Tajā pašā laikā dažiem individuālajiem klientiem problēmas ar "Smart-ID" izmantošanu joprojām saglabājās.

"Visu nakti "Smart-ID" strādāja ierastajā režīmā," pauda Meijere.

Jau ziņots, ka Igaunijas uzņēmums "SK ID Solutions" risinājumu "Smart-ID" prezentēja 2017.gada sākumā. To var izmantot e-pakalpojumu nodrošināšanai finanšu, izglītības, telekomunikāciju, enerģētikas, mazumtirdzniecības un arī dažādu valsts pakalpojumu nodrošināšanai. 

No 2018.gada novembra "Smart-ID" digitālā paraksta risinājums Baltijā, kas atbilst Eiropas "eIDAS" regulējuma tehniskajai specifikācijai. Šis sertifikāts apliecina risinājuma līdzvērtīgumu ar roku rakstītam parakstam un to ir jāpieņem visās Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīs.

Uz augšu