"Swedbank" piedāvā iespēju maksājumus veikt uz tālruņa numuru (5)

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ieva Lūka / LETA

"Swedbank" savā mobilajā lietotnē ieviesusi iespēju veikt maksājumus, nezinot saņēmēja konta numuru, – pietiek tikai ar tālruņa numuru. Šāda veida pārskaitījumi ir pieejami ne tikai starp "Swedbank", bet arī citu banku klientiem, kuras pievienojušās Latvijas Bankas uzturētajam Zibsaišu reģistram, portāls TVNET uzzināja bankā.

Līdz ar to maksājumi, kur jānorāda tikai saņēmēja mobilā tālruņa numurs, nu ir kļuvuši pieejami vismaz 90% Latvijas komercbanku klientu, to padarot par jaunu starppersonu norēķinu standartu.

“Pēdējo ceturkšņu dati rāda, ka mūsu klientiem mobilā lietotne ir kļuvusi par pamata bankošanās veidu – šā gada martā autorizēšanās skaits "Swedbank" lietotnē vairāk nekā trīs reizes apsteidza internetbankas lietošanu datorā, savukārt lietotnē veikto maksājumu skaits internetbanku apsteidza jau pagājušajā gadā. 

Iecere, ka banka nav vieta, uz kuru speciāli jāiet vai jāzvana, bet tā bankas klientam ir pieejama visur, kur vien klients atrodas, ir piepildījusies. Turpinot šā sapņa realizāciju, esam ieviesuši nākamo elementu, kas ļauj ietaupīt laiku, veicot savstarpējos norēķinus starp privātpersonām, tai skaitā citu banku klientiem. Lai veiktu maksājumu, vairs nav jāievada saņēmēja konta numurs – varēs vienkārši izvēlēties personu no sava tālruņa kontaktu saraksta vai ievadīt tālruņa numuru manuāli,” norāda "Swedbank" Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs.

Pateicoties šai jaunajai iespējai, arī samazināsies cilvēku vajadzība nēsāt līdzi skaidru naudu, jo maksāt uz tālruņa numuru ir ātrāk un ērtāk. Ņemot vērā šībrīža pandēmiju un nepieciešamību izvairīties no kontaktēšanās, jaunā funkcionalitāte arī kalpos par drošāku veidu naudas pārskaitījumiem starp privātpersonām.

Lai varētu sākt lietot maksājumu iespējas uz tālruņa numuru, "Swedbank" klientiem nav jāveic nekādas papildu darbības, vien  jāpārliecinās, ka ierīcē darbojas jaunākā "Swedbank" lietotnes versija – iOS (41.0) vai Android (21123). Tomēr, lai saņemtu maksājumus uz tālruņa numuru, jāreģistrējas Latvijas Bankas Zibsaišu sistēmā, kas tiek izmantota šā pakalpojuma nodrošināšanai. Šī platforma ļauj piesaistīt personas kontu tās mobilā tālruņa numuram, kas ir apstiprināts jeb verificēts "Swedbank".

“Lietotājs Latvijas Bankas sistēmā var reģistrēties, izmantojot "Swedbank" lietotni, – viss, kas jādara, – jāapstiprina savs tālruņa numurs un jānorāda konts, uz kuru saņemt ienākošos pārskaitījumus (vienam tālruņa numuram var piesaistīt tikai vienu kontu). Savukārt, ja maksātājs vēlēsies nosūtīt naudu kādam, kurš vēl nav reģistrējis savu numuru sistēmā, lietotnē iestrādāta ērta iespēja nosūtīt uzaicinājumu tai pievienoties,” skaidro Frolovs.

Jau iepriekš gandrīz 500 000 "Swedbank" mobilās lietotnes īpašniekiem bija iespēja veikt zibenīgus pārskaitījumus, izmantojot naudas pieprasījuma funkciju. Pievienošanās Zibsaišu reģistram paver iespēju veikt maksājumus bez konta norādīšanas arī uz citām bankām Latvijā – šobrīd sistēmai pievienojušās arī SEB banka un "Citadele".

“"Swedbank" pievienošanās Zibsaišu reģistram iezīmē jaunu standartu Latvijas starpbanku norēķinos – kā tas jau krietnu laiku ir ar zibmaksājumiem. Maksājumi, kur jānorāda tikai saņēmēja mobilā tālruņa numurs, nu ir kļuvuši pieejami vismaz dominējoši lielākajai daļa Latvijas komercbanku klientu, jo šo pakalpojumu, izmantojot Latvijas Bankas izveidoto un uzturēto Zibsaišu reģistru, izmanto jau trīs lielās Latvijas komercbankas – "Citadele", SEB banka un "Swedbank". Tādējādi ir nodrošināti ne tikai labāki, ērtāki, ātrāki un drošāki pakalpojumi sabiedrībai, bet ir izveidots pamats inovatīvu maksājumu pakalpojumu tālākai attīstībai. Un zīmīgi, ka banku inovācijas maksājumu jomā neapstājas arī šajā laikā, kad koronavīrusa Covid-19 izplatība apgrūtina cilvēku ikdienu un uzņēmējdarbību, un līdz ar to aug inovatīvu risinājumu nozīme,” skaidro Latvijas Bankas inovatīvo maksājumu pakalpojumu attīstības vadītājs Harijs Ozols.

Kā norāda "Swedbank", maksājumi uz tālruņa numuru ir droši – to drošības līmenis ir tāds pats kā parastajiem iekšzemes pārskaitījumiem. “Tālruņa numurs tiek izmantots tikai kā lietotāja identifikators, pēc kura Latvijas Bankas sistēmā tiek atrasts saņēmēja konta IBAN numurs, kas pēc tam tiek izmantots pārskaitījuma izpildei. Tas nodrošina lielākas ērtības lietotājiem, tai pašā laikā saglabājot augstāko drošības līmeni,” min Frolovs.

Komentāri (5)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu