Mūsdienīgi inženierijas sasniegumi sešās luksusklases automašīnās

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Publicitātes foto

Mūsdienu luksusa klases, augstas veiktspējas superauto ir pārsteidzošs mākslas un inženierzinātnes apvienojums. Ikviens vēlētos atrisināt inovāciju mezglus un saprast, kas šiem lācīšiem vēderā. Dodies pie dažiem no leģendārākajiem automobiļu ražotājiem, lai atklātu slēptos inženierijas noslēpumus un katras mašīnas panākumu atslēgu.

Raidījumā Superauto, kura pirmizrāde kanālā National Geographic būs skatāma 26.maijā plkst. 22.00, iepazīsti jaunākos Aston Martin, Ferrari, Bentley, Lamborghini, Pagani un Porsche superauto.

National Geographic pirms raidījuma ir aplūkojis, ar ko īpaši šie ekskluzīvie auto.

Aston Martin DBS Superleggera

Aston Martin nevar atļauties pieļaut kļūdas - šis zīmols ir pēdējais patiesi neatkarīgais automobiļu zīmols no pasaulē slaveno zīmolu rindas, kas cīnās, lai saglabātu aktualitāti autoražotāju zīmolu pasaulē.

2007. gadā Aston Martin atteicās no Vanquish nosaukuma un atgrieza DBS nosaukumu saviem spēkratiem; DB abreviatūra apzīmē Deividu Braunu (David Brown), kurš iegādājās Aston Martin zīmolu 1947.gadā, un burts S - Sports. DBS jau ir ieguvis ikonisku nozīmi Aston Martin automobiļu pasaulē, pirmoreiz ieviests 1969. gadā, apzīmējot pasaulē ātrāko četrvietīgo automobili. Atšķirībā no tā priekšgājējiem jaunajam DBS ir pievienots vēl viens ikonisks nosaukums - Superleggera - kas ir veltījums Carrozzeria Touring Superlagerra firmai, kas palīdzēja 1967. gadā radīt DB4, DB5 un DB6.

Foto: Publicitātes foto

Aerodinamikas māksla - tā var nosaukt DBS Superlagerra modeļa virsbūvi. Šis modelis daudz gūst no dubultā difuzora, kas aizgūts no F1 mašīnām. DBS nav tikai vieglāks un jaudīgāks kā DB11, tas arī pārspēj DB11 ar uzlaboto aerodinamikas līmeni. Papildus DBS Superleggera priekšējās spārnu atveres un Aeroblade izmantošanai uz motora pārsega izmanto arī F1 iedvesmotu dubultu difuzoru. Šis elements vēl vairāk optimizē gaisa plūsmu ap un zem transportlīdzekļa, un, kas ir svarīgi, tas palīdz radīt 180 kilogramu smagu piespiedējspēku, kad automobilis ir uzņēmis tā maksimālo ātrumu - 339 km/h. Tas ir lielākais ātrums, kādu jebkad sasniedzis Aston Martin spēkrats, un tas tiek iegūts bez papildu turbo. Tas ir pārliecinošs pierādījums, ka DBS Superleggera ir pilnvērtīgs superauto, kas tērpies izsmalcināta tūrista uzvalkā.

Ferrari Portofino

Savu ainavisko nosaukumu šis Ferrari modelis guvis no kāda ciemata Itālijā. Portofino tiek uzskatīts par vienu no pievilcīgākajiem ciematiem Itālijas rivjērā. Automašīna, tāpat kā nosaukums, ir stilīga, eleganta skaistuma simbols ikdienas dzīvē.

Ferrari Portofino ir vajadzīgas tikai 14 sekundes, lai tas no kupejas kļūtu par kabrioletu, zem virsējā pārsega tam mājo mežonīgs 3,8 litru V8 dzinējs ar maksimālo jaudu 441 kW - gandrīz par 30 kW vairāk nekā tā priekšgājējam California T, Portofino ir arī par 80 kg vieglāks. Jaudas palielinājums rezultējas ar maksimālo ātrumu virs 320 km/h. Portofino aprīkots arī ar jauna tipa vēja deflektoru, kurš samazina gaisa plūsmu salonā par 30%, tas nodrošina klusāku braucienu.

Foto: Publicitātes foto

Pateicoties jaunākajam, trešās paaudzes elektroniskajam aizmugurējam diferenciālam (integrētam ar F1 formulām), ir ievērojami uzlabota Ferrari Portofino mehāniskā saķere un vadība. Kopā ar elektriso stūres pastiprinātāju un divu spoļu tehnoloģijas papildinājumiem tas nodrošina dinamiskāku piedziņu, kas galvenokārt piešķir ātrumu un stabilitāti.

Portofino spēkrats nav visai draudzīgs gariem cilvēkiem, it īpaši, ja tiem plānots sēdēt aizmugurējos sēdekļos. Priekšējie sēdekļi ir plaši un ērti, izveidoti tā, lai būtu patīkami tajos atrasties arī laikā, kad Ferrari ir nolaists jumts, taču aizmugurējie sēdekļi izmantojami kā ērti iepirkumu maisiņu novietošanas krēsli.

Bentley Continental GT

Reperu, superzvaigžņu sportistu, miljonāru un miljardieru favorīts - Bentley Continental GT. Pēdējo piecpadsmit gadu laikā tas ir bijis visu laiku veiksmīgākais augstākās klases luksusa auto. Tagad, lai saglabātu savu superautomašīnu atbilstību, Bentley jāievieš jauns, trešās paaudzes modelis.

2019. gada Bentley Continental GT ir jaunākā un lielākā Bentlija ražotnes Crewe lielo kupeju luksusa auto. Zem motora pārsega mājo pazīstamā Bentayga modeļa 6,0 litru, divu turbīnu W12 dzinējs, taču ar pāris atšķirībām. Pirmkārt, tam ir 626 zirgspēki, kas ir par 26 zirgspēkiem vairāk nekā vecajam Bentayga modelim. Otrkārt, jaunajā spēkratā vairs nav sastopama vecā astoņu ātrumu automātiskā pārnesumkārba, kas aizstāta ar no Porsche Panamera aizgūto astoņu ātrumu divsajūgu pārnesumkārbu.

Foto: Publicitātes foto

Bentley Continental GT no 0 km/h sasniedz 100 km/h 3,7 sekundēs ar maksimālo ātrumu 329 km/h. Tas šo modeli padara par visu laiku ātrāko un jaudīgāko Bentley produktu.

Continental GT ir visu laiku progresīvākais Bentley modelis. Divkāršā sajūga transmisija nodrošina iespaidīgi ātru pārnesumu pārslēgšanu un vienmērīgu paātrinājumu, lai uzlabotu automašīnas enerģētisko raksturu.

Lamborghini Aventador SVJ

Lamborghini Aventador SVJ ir visskaļākais un drosmīgākais savas klases superauto. Tas nāk no niknā buļļa mājas, un, iespējams, tas ir pēdējais itāliešu V12 dzinēja darbinātais automobilis. Šo dzinēju izstrādājis un ražojis itāļu marķīzs Sant A'gata Bolognese.

Šis spēkrats izskatās kā futūristisks superauto, no eksterjera līdz pat interjeram. Oglekļa šķiedras augšdaļa ir absolūti krāšņa.

Foto: Publicitātes foto

2021.gadā Avendator SVJ tiks ražots kā spraudkontaktu hibrīds, taču vēl pirms tam itāļu autoražotāji izlaidīs Sian modeli - nezvēru ar V12 motoru un elektromotoru, kas uzstādīts transmisijā. Lamborghini Aventador SVJ spēj samazināt ātrumu no 100 km/h līdz nullei, nobraucot tikai aptuveni 30 metrus. Šis modelis izlaists tikai 800 eksemplāros.

Ikvienam iespējams iegādāties arī ceļotāja paku, kura maksā aptuveni divus tūkstošus dolāru, kas dod diezgan amizantus papildinājumus. Salonā ieviests krūzītes turētājs, lai būtu kur nolikt kafijas krūzīti, kamēr traucaties pa šoseju. Un pasažiera pusē priekšējā bagāžas nodalījumā ir mazs tīkls.

Foto: Publicitātes foto

Jaunajā raidījumā uzzini arī par neatkārtojamo, skulptūrai līdzīgo šedevru Pagani Huayra Roadster. Automobili, kas izgatavots, lai sagrautu fizikas pamatlikumus.

Kā arī Porsche zīmols piedāvā sēriju sarakstam pievienot savu superauto. Porsche sacenšas ar saviem konkurentiem un iepazīstina ar savu pirmo pilnībā elektrisko transportlīdzekli. Līdz šim svarīgākais modelis, kas iznācis no Porsche rūpnīcas, bijis visiem zināmais Taycan, un kanāls National Geographic sniedz iespēju atklāt šā modeļa unikalitāti un pamatojumu cilvēku ovācijām.

Foto: Publicitātes foto
Raksts tapis sadarbībā ar TV kanālu National Geographic.
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu