Tesla autopilots nepamana apgāzušos kravas auto un ietriecas tajā

FOTO: Ekrānuzņēmums no Youtube video

Agri vai vēlu spēja braukt autonomi, mainīt joslas, apbraukt šķēršļus bez vadītāja iesaistes kļūs par katra automobiļa pamatprasmēm. Lai gan daži auto jau spēj noturēties uz šosejas starp divām novilktām līnijām, autobūvei vēl tāls ceļš ejams, līdz cilvēka kā vadītāja pakalpojumi vairs nebūs nepieciešami. 

To uzskatāmi pierāda incidents, ko novērošanas kameras fiksējušas uz labi iekārtotas vairāku joslu šosejas Taivānā. Videomateriālā redzams, ka divas no trim maģistrāles joslām bloķē uz sāniem apgāzies furgons. Lai gan situācija ir nepatīkama, izskatās, ka cietušā auto vadītājs paša spēkiem ir izkļuvis no mašīnas un pie sadalošās joslas gaida glābējus, kamēr pārējie transportlīdzekļi nedaudz piebremzē un negadījuma vietu apbrauc.

Video: YouTube

Izņēmums ir baltas krāsas Tesla Model 3, kas ar aptuveni 110 kilometriem stundā brauc pa trešo, tātad ātrāko joslu. Tā vien izskatās, ka auto kā nomērķēta torpēda ir nolūkojis apgāzušos auto un virzās tam tiešā trāpījumā virsū. Lai gan elektronika šķērsli neatpazina un auto ātrumu nesamazināja, Tesla vadītājs tomēr paguva nospiest bremzes. Nedaudz par vēlu gan, jo trieciens tāpat bija visai spēcīgs, tomēr no bēdīgāka iznākuma tās ļāva izvairīties un arī Tesla vadītājs pats varēja izkāpt no sava sasistā auto.

Lai gan Tesla Model 3 uzstādītas 8 kameras, kas veido trīsdimensionālu vides attēlu 250 metru rādiusā, 12 ultraskaņas sensori, kuru darbības rādiuss ir 500 metri, un radars, kam jāspēj atpazīt šķēršļi pat stiprā lietū un miglā, šis nav pirmais gadījums, kad visaptverošais redzokļu komplekss pieviļ. 

Jau esam vēstījuši par Tesla Model S nepamanīja ugunsdzēsēju auto un ietriecās tajā, kā arī šādu pašu auto, kurš taranēja policijas mašīnu.

Uz augšu