Satraukumu rada ātrās palīdzības automašīnas riepu stāvoklis (8)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Bez Tabu

Tūjas iedzīvotāja Edija vecmammai pasliktinājās veselība, un viņš darīja to, ko šādos brīžos parasti dara, - meklēja atbalstu neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestā. Mediķu brigādes ierašanās vienlaikus bija gan atvieglojums, gan arī raisīja jautājumus, jo aizdomīgs likās operatīvā transportlīdzekļa riepu protektors. 

Kā raidījumam Bez Tabu norāda ātrās palīdzības izsaucējs Edijs, viņš, ieraugot riepas, bijis šokēts. Jo ātrās neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) mašīna tomēr sver 5 tonnas un ar šādām riepām tiek apdraudēta ne tikai mediķu, bet arī pacientu veselība un dzīvība. Edijs sašutumu neslēpis arī no ātrās palīdzības mašīnas vadītāja.

"Es viņam jautāju, kur ir problēma. Šoferis saka - mums nav finanšu, ar ko operēt. Es vienkārši baidos par savu veselību, par savu tuvāko veselību, jo mašīna tomēr ir 5 tonnas smaga," - tā Edijs, piebilstot, ka viņa vecmāmiņa slimnīcā nogādāta droši, lai arī šoferis paudis bažas par braukšanu ātri.

Lietoto auto tirgotājs Uģis Vītols norāda, ka sižetā redzamā riepa jau faktiski vairs nekalpo; tā ir pārlieku nodilusi, jo riepas malās izspiedušies kordi. Savukārt NMPD Transporta resursu pārvaldības nodaļas vadītājs Raimonds Sils skaidro, ka visām komercauto riepām sānu lameles ir ļoti mazas - no 2 līdz 2,5 milimetriem. "Tās vienmēr nodilst pirmās, tāpēc komercauto priekšējie riteņi ir ar lielu izgāzuma leņķi, lai veiktu pēc iespējas mazāku rādiusu apgriešanās gadījumā. Riepas protektora atlikums bija 4,5 milimetri, bet CSDD nosaka, ka riepas protektora dziļumam vasarā jābūt 1,6 mm. Bet NMPD iekšējās kārtības noteikumi nosaka, ka ir jābūt ne mazāk kā 3 mm," - tā Sils. Viņš arī noliedz, ka būtu problēmas ar finansējumu, jo naudas pietiekot gan riepām, gan degvielai.

Vairāk skaties Bez Tabu sižetā:

Komentāri (8)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu