Tirgotāji: Pēc ārkārtējās situācijas pieprasījums pārtikas iegādei internetā ir stabilizējies

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Evija Trifanova / LETA

Pēc ārkārtējās situācijas pieprasījums pārtikas iegādei internetā ir stabilizējies, aģentūrai LETA pastāstīja tirgotāji.

"Rimi Latvia" sabiedrisko attiecību vadītāja Regīna Ikala pauda, ka, sākoties ārkārtējai situācijai pieprasījums e-veikalā strauji pieauga, taču pašlaik ir novērojama pieprasījuma normalizēšanās. Tajā pašā laikā pirkuma apjoms e-veikalā ir vairākas reizes lielāks nekā fiziskajos veikalos.

Viņa sacīja, ka "Rimi" e-veikalam šī gada pavasaris bija izaicinošs laika posms, tomēr straujais pieprasījuma pieaugums ļāva mazumtirgotājam paātrināt attīstības projektus, audzēt kapacitāti un būtiski paplašināt piegādes teritorijas.

Kā stāstīja Ikala, ārkārtējās situācijas iespaidā lielai daļai Latvijas iedzīvotāju pārtikas produktu iegāde internetveikalos kļuvusi par ieradumu, gluži tāpat kā dažiem par tradīciju kļuvis brauciens uz tirdzniecības centru brīvdienās.

Viņa norādīja, ka šī brīža periodā, kad situācija ar vīrusa izplatību ir stabilizējusies, cilvēki aizvien vairāk izvēlas gatavot maltītes mājās, tādējādi ir pieprasīti gaļas produkti, augļi, dārzeņi un aizvien pieprasītāka kļūst sadzīves ķīmija un preces bērniem. Ierobežojumi ir ietekmējuši cilvēku attieksmi pret tiešsaistes pirkumiem, pircēji ir apguvuši kā tas notiek, novērtējuši pakalpojuma ērtumu. "Redzam, ka pircēju pozitīvā pieredze turpmāk arvien vairāk un biežāk ļaus e-veikalam būt par pārtikas un ikdienas preču pirkumu vietu," sacīja Ikala.

"Barbora.lv" pārdošanas un mārketinga vadītāja Jekaterina Pukinska pastāstīja, ka kopš valstī tika izsludināta ārkārtējā situācija "Barbora.lv" pamanīja ievērojami lielāku interesi par savu pakalpojumu - pieprasījums palielinājās līdz četrām reizēm. Jau pirmajā ārkārtējās situācijas dienā, 12.martā, "Barbora.lv" serverim bija pārslodze, tādēļ, ņemot vērā augsto pieprasījumu, tirgotājs palielināja darbinieku skaitu, būtiski palielinot gan komplektētāju, gan kurjeru skaitu.

Viņa atzīmēja, ka patlaban situācijas ir stabilizējusies, kā arī ir sākusies vasara, kas interneta pārtikas veikaliem tiek uzskatīta par nesezonu, jo cilvēki dodas atvaļinājumos un ārpus Rīgas un pēc straujā pieprasījuma kāpuma vērojams lēzens kritums. Taču šī brīža pieprasījums ir krietni augstāks par pagājušā gada attiecīgo periodu, kā arī lielāks par uzņēmuma prognozēm šim gadam.

Pukinska norādīja, ka minimālā pasūtījuma vērtība ir 20 eiro. Pircējs vidēji vienā pirkumā iegādājas 20-30 dažādus pārtikas produktus un katrs pasūtījuma vidējais svars ir ap 25 kilogramu.

Runājot par nākotnes perspektīvām pārtikas internetveikaliem, Pukinska stāstīja, ka cilvēki, kuri pārtikas piegādi internetā sākotnēji veica piespiedu kārtā, ir novērtējuši komfortu un arī turpmāk izmantos interneta veikalu.

"Daudzi cilvēki, kuriem līdz šim bijušas dažādas barjeras pasūtīt pārtiku internetā, nu šo pakalpojumu ir izmēģinājuši, un viņu pāreja uz iepirkšanos tiešsaistē var būt ilgtermiņa tendence," viņa sacīja.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu