Gaļas ražotājs: Covid-19 krīzes radītās sekas palīdzēja pārvarēt mazumtirdzniecības realizācijas pieaugums

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Edijs Pālens/LETA

Covid-19 vīrusa krīzes radītās sekas palīdzēja pārvarēt mazumtirdzniecības realizācijas pieaugums, kā arī salīdzinoši veiksmīgā darbība eksporta tirgos, intervijā aģentūrai LETA pastāstīja zīmolu "Rīgas miesnieks", "Rakvere" un "Jelgava" produkcijas ražotāja "HKScan Latvia" pārdošanas direktors Heino Lapiņš.

Viņš norādīja, ka "HKScan Latvia" līdz šim ir veiksmīgi izdevies katru gadu audzēt realizāciju eksporta tirgos. Martā un aprīlī uzņēmums ražošanā un loģistikā strādāja 7/24 režīmā. Tāpat ražotājam nācās veikt "pamatīgu lēcienu", kā organizēt uzņēmuma attālināto darbu. Pašlaik praktiski visi ofisa darbinieki strādā no mājām. Arī, piemēram, zvanu centrs, kas apkalpo klientu zvanus, divu dienu laikā tika pārcelts uz darbinieku mājām.

"HKScan Latvia" pārdošanas direktors stāstīja, ka Covid-19 krīze ir radījusi ļoti daudz neskaidrību un nezināmo. Visvairāk Latviju un Centrāleiropu Covid-19 krīze skāra martā, pāris nedēļās eksporta tirgos izrāviens bija ļoti spēcīgs, īpaši precēm ar ilgāku derīguma termiņu. Arī Latvijā marta nogale bija ļoti saspringta, vienu nedēļu pasūtījumu apjoms pieauga pat trīs četras reizes. Vēlāk gan aprīlī un maijā produkcijas noiets stabilizējās, atklāja Lapiņš.

Viņš piebilda, ka pārtikas ražošanas nozarē visā pasaulē šī Covid-19 krīze vissmagāk skāra "HoReCa" (viesnīcu, restorānu un sabiedriskās ēdināšanas) segmentu. "Tā ir unikāla situācija biznesam, kad vienā un tajā pašā laikā tiek piegriezts gaiss veselai industrijai visā pasaulē. Manuprāt, šajā posmā ieguvējs no pārtikas ražotājiem nevarēja būt neviens. Vienā pusē bija ieguvumi, otrā pusē zaudējumi, taču sausais atlikums joprojām ir negatīvs," skaidroja "HKScan Latvia" pārdošanas direktors.

Lapiņš atzīmēja, ka šādā darba režīmā sarežģītais bija divās trijās dienās izveidot informāciju tehnoloģiju (IT) sistēmu darbam attālināti, taču šeit pierādījās kolēģu un partneru profesionalitāte, kas spēja sakārtot visus procesus, ko, iespējams, miera laikos nevarētu izdarīt vairāku gadu laikā. 

"Šādā laikā mēs saprotam, ka esam spējīgi ļoti ātri mobilizēties, jo vissvarīgākā prioritāte ir mūsu darbinieku veselība un drošība. Patlaban visi tie darbinieki, kas var, strādā attālināti, neskatoties uz to, ka Latvijā saslimušo skaita līkne ir mazinājusies. Diemžēl ražošanu un noliktavu darbu attālināti nav iespējams nodrošināt," viņš atzina.

LETA jau ziņoja, ka "HKScan Latvia" apgrozījums pagājušajā gadā bija 43,414 miljoni eiro, kas ir 12,4% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi bija 394 342 eiro pretēji peļņai gadu iepriekš.

"HKScan Latvia" ir dibināts 1992.gadā, un kopš 1998.gada kompānija ietilpst "HKScan" grupā. Kompānijas pamatkapitāls 2,214 miljoni eiro. "HKScan" ir viena no lielākajām pārtikas produktu ražošanas kompānijām Ziemeļvalstīs un ietver gaļas pārstrādes uzņēmumus Somijā, Zviedrijā, Dānijā un Baltijas valstīs.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu