"Laimas" veikalos tirdzniecības apmēri vēl nav atjaunojušies pirmskrīzes līmenī

TVNET/LETA
"Laimas" veikalos tirdzniecības apmēri vēl nav atjaunojušies pirmskrīzes līmenī
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments 1
Foto: Ieva Leiniša/LETA

 Tirdzniecības apmēri "Laimas" veikalos vēl nav atjaunojušies pirmskrīzes līmenī, sacīja pārtikas koncerna "Orkla Latvija" valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.

Viņš pauda, ka ārkārtējās situācijas sākumā cilvēki uz veikaliem negāja vispār, kā arī, nenotiekot svinībām, viesībām, pieprasījums pēc šokolādes un saldumiem, kas ir galvenā "Laimas" veikalos tirgotā produkcija, būtiski samazinājās.

"Rezultātā ļoti liels izaicinājums bija un joprojām ir pircēju noturēšana. Jautājums ir - vai tā ir īstermiņa parādība, kura kaut kad pāries, vai arī tā ir jaunā realitāte? Šādu un līdzīgu jautājumu dēļ ir ļoti grūti pateikt, kāda būs šā gada otrā puse. Tas viss iet roku rokā ar jautājumu, vai būs jauns Covid-19 uzliesmojums. Mans personīgais viedoklis ir, ka, kamēr nebūs plaši pieejamas un efektīvas vakcīnas, būs kā būs," atzina Didrihsons.

Vienlaikus, viņš atzīmēja, lai gan "Laimas" veikalos pircēju plūsma nav atgriezusies pirmskrīzes līmenī, ir pieaugusi pirkuma vidējā summa.

Didrihsons piebilda, ka īpaši maz apmeklētāju ir Vecrīgas un vēl dažos veikalos, kur starp pircējiem izteikti dominēja tūristi.

Jautāts, vai netiek domāts par kādu veikalu slēgšanu, Didrihsons atbildēja, ka tas ir vērtēšanas procesā, jo katra diena nes savas korekcijas.

Vienlaikus viņš norādīja, ka lielas attīstības iespējas saskata e-veikala attīstībai. 

"Es pat smejos, ka mūsu piecu gadu digitalizācijas plāns tika ieviests piecās nedēļās. Jau pirms pandēmijas bija skaidrs, ka cilvēki arvien vairāk un vairāk iepērkas e-vidē, bet Covid-19 to vienkārši uzspridzināja, un piedāvājums pasaulē pat netika līdzi pieprasījumam. Par to, ka e-tirdzniecībā būs ļoti strauja izaugsme, šaubu nav," pauda "Orkla Latvija" vadītājs.

Viņš gan norādīja, ka viens no biznesa izaicinājumiem ir tas, ka virkne "Orkla" koncernā ražoto preču pārstāv tā saucamo impulsa pirkumu kategoriju.

"Ja pirms iešanas uz veikalu mēs izveidojam iepirkumu sarakstu, tad reti kurš no mums tajā iekļauj čipsus, šokolādi. Taču, kad mēs ejam pa veikalu, mums var ienākt prātā doma, ka šovakar, skatoties filmu, es gribētu čipsus vai šokolādi. E-vidē šie impulsa pirkumi visbiežāk pazūd, jo izvēle ir ļoti racionāla. Tādēļ ir liels izaicinājums, kā arī šajā vidē radīt impulsu," atzina Didrihsons.

"Orkla Latvija" kopējais apgrozījums pērn, pēc provizoriskiem datiem, bija 117,3 miljon eiro, kas ir par 3,7% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompāniju peļņa veidoja 6,7 miljonus eiro. "Orkla Latvija" pārstāv un attīsta "Laima", "Selga", "Staburadze", "Ādažu Čipsi", "Taffel the Original Snacks", "Pedro", "Spilva", "Gutta", "Everest", "Latplanta" un citus zīmolus. Uzņēmums iekļaujas Norvēģijas koncernā "Orkla".

Tēmas
Aktuālais šodien
Jaunākās ziņas
Svarīgākais
Uz augšu