Tas gan neliedza “Dagens Nyheter” 2008. gada 31. oktobrī publicēt rakstu ar skaļu virsrakstu:
Zviedru murgs, ko redzēs “Apple”
Sākot darbību, Eks uzreiz sāka domāt par mobilās lietotnes radīšanu. Šis uzdevums tiek uzticēts 32 gadus vecajam Gustavam Sēderstrēmam, kurš jau nopelnījis vairākus miljonus kronu, darbojoties mobilā interneta biznesā.
Ar laiku Sēderstrēms kļuva par Eka līdzgaitniekiem. Daudzi “Spotify” konkurenti jau ļauj izmantot mobilās straumēšanas iespēju. Tā, piemēram, somu mobilo ierīču ražotājs “Nokia” nāca klajā ar skaļām reklāmām, kā “”Nokia” nāk ar mūziku!” Tikām “Nokia” konkurents no Zviedrijas “Sony Ericsson” atklāja jaunu mūzikas veikalu “Play Now Arena”, bet lielākais zviedru operators savu produktu nosauca par “Telia Music Player”. Savukārt Daniels Eks šķietami neredzēja konkurentus vietējā tirgū. Viņš gribēja cīnīties pret “Apple”.
Būtisks punkts “Spotify” attīstībā bija radīt platformu, kas ļautu klausīties mūziku gan tur, kur ir pārklājums, gan arī tur, kur mobilā pārklājuma nav, – lidostās, lidmašīnās un ārzemēs. Tieši tāpēc bija nepieciešamas licences no ierakstu kompānijām, kas ļautu translēt mūziku autonomā režīmā.
Sēderstrēms iesaistīja visus labākos speciālistus “Spotify” radīšanā. Jaunais mobilo lietotņu nodaļas vadītājs, kurš ir pieradis dot tiešus norādījumus, sākumā nerada uzticību darbiniekos. Tiek norādīts, ka savulaik Zviedrijas armijā viņš vadījis savu apakšvienību, taču ar “Spotify” vadīšanu tik viegli nevedas. Katram izstrādātājam ir savs redzējums, bet kādam – pat vairāki varianti, kā vajadzētu izskatīties lietotnei.
Viņiem gan izdevās veiksmīgi uzlauzt “Nokia Series 60” un pirmā “iPhone” programmas platformu. Sēderstrēms saskārās ar plašām diskusijām, kas ieilga pat nedēļām ilgi. Tomēr viņam izdevās apklusināt kritiķus un jau drīzumā viņš visiem izstrādātājiem izsūtīja vēstuli par “Spotify” mobilās lietotnes versijas tālāku attīstību. Turpmāk izstrādātāji vēstules no Sēderstrēma varēja saņemt jebkurā diennakts laikā.
Tika nolemts, ka “Spotify” mobilo lietotni varēs izmantot tikai tie, kam ir “Premium” klienta statuss, respektīvi – kas būs gatavs maksāt, varēs mūziku klausīties arī telefonā. Eks norāda, ka tam ir daudzas lielas ērtības – klausoties mūziku gan datorā, gan telefonā, visas darbības sinhronizējas, un nav nepieciešamības ielādēt skaņas failus savā ierīcē. Sēderstrēms ar kolēģiem sāka sarunas ar kompānijām “Sony” un “Universal”, kas bija sekmīgas – tika parakstīti lieli sadarbības līgumi. Viņi saprata – notiek liela servisa izstrāde, kuram maksas klientu skaits tikai pieauga.
2009. gada jūlijā Daniels Eks ieradās Londonā. Tur viņš satikās ar kādu pazīstamo – BBC žurnālistu Roriju Selanu-Džonsu, kurš rakstīja par dažādām tehnoloģiju norisēm. Selans-Džonss jau bija pieradis pie tā, ka tehnoloģiju uzņēmumi viņam sūta visdažādākās tēmas publikācijām. Tomēr Eks parādīja kaut ko tik tiešām īpašu – “Spotify” lietotni “iPhone”.
Tolaik lietotne bija beta testēšanas stadijā un ik pa laikam bija manāmas dažādas kļūdas, taču tai bija dažādas tam laikam unikālas funkcijas, kā, piemēram, veidot savus atskaņošanas sarakstus no miljoniem pieejamu dziesmu un pēc tam klausīties mūziku pat metro.
Žurnālists saprata, ka tas var kļūt par lielu izrāvienu. Viņš vairākas dienas testēja “Spotify” lietotni un pirmais ziņoja par “Spotify” straumēšanu, izmantojot mobilo telefonu. Jūlija beigās “Spotify” nosūtīja lietotni uz “App Store” apstiprināšanai, un daudzi bažījās, ka “Apple” bloķēs lietotni. Tomēr – Stīvs Džobss atvēra durvis konkurentiem un tagad, desmit gadus vēlāk, bez “Spotify” nav iedomājama mūzikas straumēšanas pasaule.