Dažas sekundes prieka un Porsche Taycan Turbo sasists

FOTO: Коллаж TVNET

Taycan. Tā sauc Porsche pirmo sērijveida elektroauto, kurš pieejams trīs modifikācijās - 4S, Turbo un Turbo S. Par to, lai Turbo modeļu skaits samazinātos par vienu vienību, parūpējies kāds turks, kurš nolēma izmēģināt mašīnas dinamiku, taču kļūdījās bremzēšanas ceļa aprēķinos un rotācijas aplī aizbrauca taisni.

Ātrumam piemīt maģisks spēks. Tas pievelk, satver un vaļā palaiž tikai tad, kad jau ir par vēlu. Par to uz savas ādas pārliecinājās kāds turks, kurš bija nolēmis pārbaudīt, kā realitātē izpaužas ražotāja solītās 3,2 sekundes līdz 100 km/h un cik laika vajag, lai sasniegtu 200 km/h.

Visprātīgāk būtu šāda veida eksperimentus veikt slēgtās teritorijās - kādas sacīkšu trases starta/finiša taisnē vai uz lidlauka skrejceļa. Tomēr vārdā nenosauktais Porsche Taycan Turbo vadītājs nodomāja, ka viņam tīri labi der iela Turcijas pilsētā Gazjantepā. 

Video avots: YouTube

Video, ko uzfilmējis pasažieris, redzams, ka vadītājs sagaida piemērotāko brīdi un spiež pedāli grīdā. Automobilis ātrumu uzņem zibenīgi. Galu galā tam ir pilnpiedziņa un 680 zirgspēki. Nesasniedzis 200 km/h, pilots tomēr nolemj, ka ir pēdējais brīdis bremzēt. Viņam izrādījās tikai daļēja taisnība, jo labākais brīdis bremzēšanai bija jau pagājis un rotācijas aplī iegriezt viņam neizdevās. Porsche elektromobilis rotācijas apli un visas apmalītes pievarēja ar sāpīgiem lēcieniem un apstājās blakus ceļam.

Vadītāja prieki nebija ilgi. Tie mērāmi vien dažās sekundēs, turpretī remonta izmaksas dažos tūkstošos vai pat desmitos tūkstošu eiro, ja aplauzti ir ne tikai bamperi, bet arī riteņi un piekares mezgli. 

Uz augšu
Back