Video Drošības vārdā: Volvo mašīnas met no 30 metru augstuma

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Ilustratīvs attēls no Volvo testu poligona, kur nomet jaunus auto no 30 metru augstuma, lai glābējiem būtu uzskates materiāls smagu avāriju seku likvidēšanai
Ilustratīvs attēls no Volvo testu poligona, kur nomet jaunus auto no 30 metru augstuma, lai glābējiem būtu uzskates materiāls smagu avāriju seku likvidēšanai Foto: Volvo

Saliekot kopā vārdus "autoražotājs" un "drošība", pirmais, kas nāk prātā, ir Volvo. Un pamatoti, jo reti kura autobūves kompānija pasažieru drošību savos automobiļos ir nostādījusi par tādu prioritāti kā Volvo.

Kamēr lielākā daļa autobūves uzņēmumu savu automobiļu drošības parametrus aprēķina un deformācijas zonas aplēš jaudīgu datoru simulācijās, jo īstas mašīnas sasist ir diezgan neizdevīgi, Volvo dara tieši to. Turklāt zviedri izgudro aizvien jaunas metodes, kā automobiļus saplacināt un pēc tam nomērīt.

Ja parasti drošības testos tiek vērtēts, kur paliks motors, kad notiks frontāla sadursme, kā arī, vai mašīnas konstrukcija ir pietiekami stingra, lai tā nesalocītos kā akordeona plēšas, Volvo ir īsti inovatori šajā ziņā.

Viens no zīmolam specifiskajiem drošības testiem ir mašīnas novietošana sāniski uz statīva, kas tiek iestumts un strauji apstādināts. Uz tā novietotais auto, inerces vadīts, turpina kustību, kūleņojot pa poligonu, kamēr apstājas.

Cits tests ietver mašīnas ievilkšanu ar trosi un palaišanu vaļā, lai tā lielā ātrumā iebrauc grāvī. Auto lēkā, kūleņo un ir norakstāms, taču Volvo inženieriem dod vērtīgu informāciju par mašīnas uzvedību realitātei ļoti pietuvinātos apstākļos. 

Taču nupat Volvo gājuši vēl soli tālāk, dažādus jaunus modeļus, to starpā XC40, XC60, XC90, V60 Cross Country, nometot no 30 metru augstuma, turklāt gan ar degungalu, gan sāniem pa priekšu.

Kādam varbūt liksies, ka tā ir tikai tāda rotaļāšanās Top Gear stilā, tomēr Volvo norāda, ka šāda veida tests iznākumu pietuvina smagajām avārijām, kur nereti ir iesaistīts tikai viens auto. Piemēram, auto, kurš lielā ātrumā ietriecas kravas mašīnā un deformējas tiktāl, ka cietušo no vraka tik viegli izcelt nemaz nav iespējams.

Šā iemesla dēļ arī sarīkoja drošības testu ar ceļamkrānu, kurā piedalījās glābšanas dienestu pārstāvji, jo viņiem tā bija iespēja gūt vērtīgas atziņas un apdomāt jaunas metodes, kā rīkoties smagu avāriju seku likvidēšanā uz ceļa.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu