Linkaits: "Rail Baltica" ir jāstiprina Rīgu kā Baltijas metropoli (5)

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Valsts kanceleja

Dzelzceļa projektam "Rail Baltica" ir jāstiprina Rīgu kā Baltijas metropoli, pauda satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

"Rīgas dome mums līdz ar jauno domes sastāvu ir kļuvusi par konstruktīvu sadarbības partneri "Rail Baltica" projekta attīstībai. Kopā mums jaunā dzelzceļa infrastruktūra jāveido tāda, kas būs ērta Rīgas iedzīvotājiem nākotnē un stiprinās Rīgu kā Baltijas metropoli," teica Linkaits.

Viņš arī norādīja, ka gada laikā "Rail Baltica" projektā ir liels progress - Rīgas centrālajā dzelzceļa mezglā ir sākti būvniecības darbi, pabeigts "Rail Baltica" savienojuma ar starptautisko lidostu "Rīga" būvprojekts, kā arī visā Latvijā notiek trases projektēšana, ar pašvaldībām diskutējot par "Rail Baltica" risinājumiem. 

"Dialoga formāti ar Rīgas pašvaldību, apkaimēm un sabiedrību var kalpot par labu piemēru citām pašvaldībām, kuras skar "Rail Baltica" trase," piebilda Linkaits.

Tāpat viņš atzīmēja, ka "Rail Baltica" projekta mērķis ir nodrošināt, lai jaunā ātrgaitas dzelzceļa infrastruktūra Rīgā tiktu attīstīta saudzīgi un pārdomāti. Līdz ar to projektēšanas gaitā iedzīvotājiem un profesionāļiem ir iespēja sniegt priekšlikumus sākotnējo risinājumu pilnveidei, kas attiecas uz dzelzceļa līnijas šķērsošanu - gājējiem, velo, sabiedrisko transportu un auto. Nākamais solis ir operatīvu un kvalitatīvu lēmumu pieņemšana tālākai projekta virzībai.

Satiksmes ministrijā aģentūrai LETA norādīja, ka Daugavas labajā krastā no Rīgas robežas līdz Centrālajai stacijai "Rail Baltica" dzelzceļa trase tiek projektēta 11 kilometru garumā. Tās šķērsošanai nākotnē paredzēta iespēja izveidot divus autotransporta šķērsojumus -Krustpils ielā un Sēlijas ielas atbilstoši Rīgas teritorijas plānojumam, kā arī attīstīt piecus šķērsojumus gājējiem un velotransportam. Slāvu tilta rajonā tiek vērtēta iespēja veidot "Rail Baltica" reģionālo staciju, tostarp viens no vērtētajiem variantiem paredz stacijas izvietošanu pretī tirdzniecības centram "Akropole".

Daugavas kreisajā krastā plānota astoņus kilometrus gara "Rail Baltica" trase no Torņakalna līdz Imantai un dzelzceļa tuneļa izbūve Torņakalnā. Šajā posmā plānotas trīs "Rail Baltica" reģionālās pieturas - Torņakalns, Zasulauks un Imanta. "Rail Baltica" projektēšanas darbu ietvaros tiks projektēta arī viena jauna 1520 milimetru platuma dzelzceļa sliežu stacija - Āgenskalnā pie Paula Stradiņa Klīniskās universitātes slimnīcas. Šajā posmā "Rail Baltica" projekts paredz esošās pilsētas un dzelzceļa infrastruktūras pārbūvi visā posma garumā, kur plānots attīstīt piecus autotransporta šķērsojumus un 15 gājēju/velo šķērsojumus.

"Rail Baltica" trases projektēšanas darbus plānots pabeigt līdz 2021.gada beigām.

Piektdien notika Ilgtspējīgas attīstības konsultatīvā koordinācijas padomes sēde "Rail Baltica" projekta sniegto papildu iespēju realizēšanai Rīgā.

"Rail Baltica" projekta Ilgtspējīgas attīstības konsultatīvās koordinācijas padomes sēdē bija aicināti piedalīties pārstāvji no Rīgas domes, Ministru prezidenta biroja, Finanšu ministrijas, Tieslietu ministrijas, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas, Kultūras ministrijas, AS "RB Rail", SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas", Rīgas pilsētas arhitekta biroja, Rīgas pilsētas būvvaldes, Rīgas vēsturiskā centra saglabāšanas un attīstības padomes, Nacionālā kultūras mantojuma pārvaldes, Latvijas Teritoriālplānotāju asociācijas, Latvijas Universitātes, Satiksmes ministrijas un kapitālsabiedrību vadības.

Padomes mērķis ir veicināt saskaņotu starpresoru sadarbību sekmīgai "Rail Baltica" projekta sniegto iespēju izmantošanai saistītajās teritorijās Rīgā.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

Komentāri (5)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu