Elektroauto uzlāde 10 minūtēs kļūst par realitāti (10)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Elektroauto uzlādes punkti Aral degvielas uzpildes stacijā
Elektroauto uzlādes punkti Aral degvielas uzpildes stacijā Foto: Aral.de

Nav tāda autobraucēja, kurš negribētu braukt dinamiski, ātri, ekonomiski un videi draudzīgi. Elektromobiļi bieži vien spēj apvienot visas šīs īpašības, taču ir vairāki faktori, kas daudzus pagaidām attur no elektroauto iegādes. Tā ir gan šāda veida automobiļu cena, gan uzlādes ilgums.   

Par cenu var teikt, ka tā kritīs, tiklīdz lētākas kļūs elektromobiļu svarīgākās komponentes, jo īpaši gaitas akumulators. Arī elektromobiļu uzlādes ātrums samazināsies, tiesa, šeit ir nepieciešamas ne tikai atbilstošās tehnoloģijas pašos auto, bet arī atbilstošā infrastruktūra.

Līdz šim un aizvien elektroauto lietošanas būtiska sastāvdaļa ir uzlādes plānošana. Pat ne plānošana, bet gan brīva kabeļa vai rozetes atrašana, lai elektromobili varētu pievienot tīklam un uz kādu laiku par to aizmirst. Piemēram, uz stundu vai divām, vai pat nakti.

Sapnis par elektroauto, kurš uzlādējas dažās minūtēs, kamēr ieskrien uzpildes stacijā pēc hotdoga un kafijas, šķiet grūti sasniedzams. Tomēr ne nereāls. Jau tagad ir daži auto, kas atbalsta īpaši strauju uzlādi, ja var atrast vadu ar pareizo pieslēgumu. Un pamazām aug arī īpaši ātro uzlādes staciju tīkls. 

Līdz šim vairums elektroauto uzlādes iekārtu tika izbūvētas vietās, kas šo auto lietotājiem lika justies kā izstumtajiem, kam atvēlēts uzpildīties stāvlaukuma tālākajā stūrī vai kaut kur, kur tas citiem traucē vismazāk.

Tomēr degvielas tirgotājs Aral Vācijā ir sācis jaunas koncepcijas izpildes staciju izbūvi, lai arī elektroauto lietotāji varētu justies cilvēcīgi un savu spēkratu uzpildītu pie labi apgaismota elektrības sūkņa, kurš ierīkots zem jumta. 

Pirmās šāda tipa sevišķi ātrās Aral uzlādes stacijas šobrīd atrodas Vupertālē. Jaunajās iekārtās paredzēta uzlāde ar 300 - 350 kilovatu jaudu, un tas nozīmē, ka elektroauto ar atbilstošu enerģijas pārvaldības sistēmu un akumulatoriem 10 minūšu laikā var uzkrāt spēkus 350 kilometru nobraukšanai. Pagaidām gan tas ir visai nereāli, jo aprēķinā par pamatu ņemts pieņēmums, ka elektroauto patiešām spēj izmantot visu uzlādes jaudu, un tas nav pa spēkam pat pirmrindniekam Porsche Taycan. Kā norāda vācu AutoBild, šis auto 5 minūšu laikā var uzņemt enerģiju līdz 100 km nobraukšanai (atbilstoši WLTP patēriņa standartam), savukārt akumulatora uzlāde pie 800 voltu iekārtas no 5 līdz 80 procentiem ilgst 22,5 minūtes un maksimālā uzlādes jauda ir 270 kW.  

Tāpat AutoBild norāda, ka uzlādes punktu iekļaušana benzīntanka infrastruktūrā nav lēts prieks, tādēļ degvielas mazumtirgotāji to pagaidām nesteidz darīt. Bet, ņemot vērā elektroauto un plug-in hibrīdu skaita pieaugumu, no pārmaiņām izvairīties neizdosies. Un, kamēr konkurenti Shell vai Jet savās stacijās tikai sāk uzstādīt uzlādes punktus vai par tiem domā, Aral ir apņēmušies būt soli priekšā visiem un līdz 2021.gada vidum 25 stacijās piedāvāt elektroauto sevišķi jeb ultra ātro uzlādi.

Komentāri (10)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu