Kā sevi uzmundrināt, ja atkal jau piedzīvoji negulētu nakti?

Ilustratīvs foto. FOTO: Shutterstock

Mūsdienu cilvēkam, kurš dzīvo pilnvērtīgu dzīvi, regulāri sanāk neizgulēties. Turklāt pandēmijas ierobežojumi un stress šo problēmu tikai aktualizē, tāpēc piedāvājam idejas, kā rīkoties, ja neesi izgulējies un jūties miegains. Kā uzmundrināt sevi?

Dzer kafiju zinātniski (pirmais variants)

Zinātnieki apgalvo, ka īsa snauda pēc kafijas tases baudīšanas vairākas reizes pastiprina dzēriena iedarbību. Mikromiegs, kā sauc šīs 15-20 minūtes, palīdz atjaunot spēkus un sagatavot ķermeni kofeīna iedarbībai. Spēka miega tehnika ir šāda: izdzer nelielu tasi stipras kafijas (lai pastiprinātu efektu, varat arī uzkost tumšo šokolādi) un liecies gulēt, uzliekot modinātāju ne ilgāk kā pēc 20 minūtēm. Tas, lai būtu laiks piecelties pirms dziļā miega fāzes. Kofeīns sāks darboties, kolīdz pamodīsies, un efekts būs ļoti uzmundrinošs. 

Košļā piparmētras

Ja piparmētru nav pie rokas, derēs arī mentola košļājamā gumija. Mentols stimulēs ķermeni, bet košļāšana liks smadzenēm domāt, ka ķermenim tūdaļ jāsāk pārtikas sagremošana un tāpēc jādod komanda izstrādāt insulīnu, kas izraisa enerģijas pieplūdumu.

Dzer kafiju zinātniski (otrais variants)

Pastāv arī noteikums, ka stundas laikā pēc pamošanās nedrīkst dzert kafiju. Jaunākie pētījumi ir parādījuši, ka šajā laika posmā ķermenis ražo kortizolu, kas palīdz pamosties. Kofeīns traucē šo dabisko procesu, bloķējot minētā stresa hormona veidošanos. Tā rezultātā ķermenim vajag vairāk laika, lai atjaunotu ierasto ritmu pēc miega, un esam gatavi aizsnausties, pat sēžot pie strādājoša datora monitora.

Mazgā rokas ledusaukstā ūdenī

FOTO: Shutterstock

Noskalo rokas ar ļoti aukstu ūdeni. Ne seju, ne galvu, ne ķermeni, bet tieši rokas. Šis paņēmiens ļauj ātri atjēgties un ir labs ne tikai kā metode pret miegainību, bet arī tad, ja vēlies atvēsināties vai mazināt stresu. 

Veic pašmasāžu

Masē sevi lēnām apļveida kustībām, noliecot galvu uz leju. Izmasē sprandu, ausu ļipiņas, punktu starp īkšķi un rādītājpirkstu un paceles.

Sēdi uz koka krēsla

Vai arī dzelzs, čuguna, plastmasas - uz jebkāda, tikai ne uz mīksta un vēl mazāk uz atzveltnes krēsla vai dīvāna. Tavs uzdevums ir radīt sev uz kādu laiku neērtākos eksistences apstākļus. Cietā virsma, uz kuras īslaicīgi (tas ir svarīgs vārds) sēdēsi, radīs neērtības sajūtu un miegu atņems kā ar roku.

FOTO: Shutterstock
Uz augšu
Back