Kriptovalūtu eksperte: Maksājumu karšu tehnoloģija ir "uz pēdējām kājām"

"Fintelum" kopfinansējuma platformas vadītāja Liza Aizupiete FOTO: Jānis Škapars/TVNET

"[Banku maksājumu] karšu tehnoloģija ir "uz pēdējām kājām", un tas ir tikai laika un metodes jautājums - kādā veidā tā beigs eksistenci, tā TVNET tiešsaistes žurnāla KLIK raidījuma "Nauda runā" diskusijā par kriptovalūtām un to ietekmi uz finanšu tirgu sacīja "Fintelum" kopfinansējuma platformas vadītāja Liza Aizupiete, komentējot "Mastercard" februāra paziņojumu, ka tā šogad plāno sākt savā tīklā piedāvāt atbalstu noteiktām kriptovalūtām.

Aizupiete uzskata, ka banku maksājumu karšu tehnoloģija savā būtībā ir ārkārtīgi novecojusi, un tas, ka "Mastercard" mēģina "ielekt" "jaunajā vilcienā", ir tikai loģiski. 

"Būs interesanti, kā viņiem tas izdosies - cik ilgi turpinās dzīvot karšu sistēma, un cik ilgā laikā mēs pāriesim uz tīri digitāliem norēķiniem, kuros kartes vispār nefigurēs," atzīmēja Aizupiete.

"[..] Jautājums - kā tas tehnoloģiski tiks "nopakots", kā tiks dota iespēja patērētājiem - caur kādiem interfeisiem, kā tas strādās realitātē, kādas pa vidu būs komisijas. Jo šobrīd pārskaitīt tīru bitkoinu ir ārkārtīgi dārgi, un tas nemaz nav izdevīgi.[..] Tomēr es palieku pie viedokļa, ka [banku maksājumu] karšu tehnoloģija kā tāda ir "uz pēdējām  kājām", un tas ir tikai laika un metodes jautājums - kādā veidā tā beigs šo eksistenci vai varbūt evolucionēs, to mēs redzēsim," norādīja Aizupiete.

Savukārt FKTK Finanšu instrumentu tirgus uzraudzības departamenta vecākais uzraudzības eksperts Edmunds Rudzītis atzīmēja, ka "Mastercard" šādu soli spēris acīmredzamu finansiālu apsvērumu dēļ.

"Viņi redz, ka cilvēkiem palielinās interese norēķināties kriptovalūtās, redz savu iespēju nopelnīt. Arī "PayPal" pagājušajā gadā ļāva saviem lietotājiem izmantot kriptovalūtas, jo redzēja biznesa potenciālu, potenciālu nopelnīt," uzskata Rudzītis.

Pilnu diskusiju skaties TVNET tiešsaistes portālā KLIK!

Jau ziņots, ka februāra vidū kompānija “Mastercard” paziņoja, ka tā atbalstīs “atsevišķas kriptovalūtas” kā maksāšanas līdzekļus savā tīklā, vēsta CNN.

“Mūsu filozofija attiecībā pret kriptovalūtām ir skaidra – ir jābūt izvēlei. “Mastercard” noteikti nevienam neliks izmantot kriptovalūtas, bet – mēs varam dot klientiem un uzņēmumiem iespēju izmantot digitālās valūtas. Tāpēc ir izvēle – vai nu izmantot tradicionālās valūtas, vai izmantot kriptovalūtas,” sacīja “Mastercard” viceprezidents Radžs Damodarans.

Lai arī “Mastercard” plašākas detaļas nesniedza par to, kādas tieši kriptovalūtas varēs izmantot, kompānija norāda, ka ir izstrādāta darbības shēma. Respektīvi – ja kāds vēlēsies nopirkt kriptovalūtu, “Mastercard” sadarbības partneri digitālo valūtu konvertēs tradicionālajā valūtā, un tad šī nauda nonāks “Mastercard” tīklā.

Līdz ar to daudziem uzņēmumiem un klientiem būs iespējams pieņemt kriptovalūtas, kā arī ērti konvertēt digitālo valūtu uz tradicionālo un otrādi.

Šāds paziņojums ir liels sasniegums kriptovalūtām, kas lēni, bet pārliecinoši iegūst lielāku nozīmi ASV tirgū – februārī elektroautomobiļu ražotājs "Tesla" paziņoja par 1,5 miljardu vērtu bitkoinu iegādi, tāpat arī “Square” un “PayPal” maksāšanas rīki ļauj lietotājiem izmantot kriptovalūtas.

Lai arī tas oficiāli nav apstiprināts, paredzams, ka tieši “Mastercard” kļūs par lielāko maksājumu platformu pasaulē, kas atbalsta “Bitcoin”. Tas savukārt radīs jaunu digitālās valūtas vērtības pieaugumu. “Bitcoin” vērtība pagājušā gada laikā vien pieauga par 300%.

Tiek norādīts, ka “digitālās valūtas kļūst arvien pieprasītākas patērētāju vidū, tādēļ maksājumu kompānijām un tradicionālajām bankām ir jāsāk domāt par to, kā sniegt atbalstu šādiem klientiem”.

Tikmēr ne visi ir iedvesmoti izmantot kriptovalūtas. Piemēram, “Bank of America Securities” investīciju stratēģis Maikls Harnets sacīja, ka “pašlaik “Bitcoin” ir viens no lielākajiem un riskantākajiem burbuļiem, kādu vien tirgū var redzēt”.

Uz augšu
Back