Mūsdienu mašīnās jauda un vadāmība sāk zaudēt nozīmi; svarīgākas ir tehnoloģijas (8)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Peugeot automobiļa salons
Peugeot automobiļa salons Foto: Peugeot

Vai ir svarīga automašīnas maksimālā jauda un cik labi tas brauc pagriezienos? Jā, ja šis jautājums tiktu uzdots pirms aptuveni desmit gadiem, jo šodien vairumam moderno autobraucēju tas vairs nav tik būtiski. Personīgajam automobilim ir jābūt apgādātam ar viedām tehnoloģijām, tam jābūt uzticamam un efektīvam, kā arī jāatbilst visstingrākajām drošības un komforta normām.

Gados jauni pircēji ar lielāku varbūtību izvēlēsies jaunākus auto, jo, kā uzskata auto vēstures izsekošanas uzņēmuma CarVertical eksperts Mats Buzelis, viņiem vairāk rūp iespējas savienot automašīnu ar savām viedierīcēm, drošības sistēmas un visa cita veida modernās sistēmas, kas teicami pilda savas funkcijas.

“Automašīnas dinamika, vadāmības precizitāte vai atgriezeniskā saite braukšanas laikā cilvēkiem ir mazāk svarīga. Tagad nozīmi iegūst iespēja auto atbloķēt ar viedtālruni un citas tehnoloģijas, tādēļ ražotāji uz to arī koncentrējas,” sacīja eksperts.

Cilvēki meklē drošību un komfortu

Vēlme iesaistīties braukšanā pakāpeniski zaudē aktualitāti, savukārt prasības pret drošību un komfortu pieaug. Modernie pircēji jau var izvēlēties adaptīvo ātruma kontroli, joslas saglabāšanas un ārkārtas bremžu sistēmu, taču vēlas vēl vairāk.

Autoražotāji sper soli pretī un piedāvā tādas eksotiskas atbalsta iekārtas kā automātiskā automašīnas noparkošanas sistēma, kas strādā ar pieskārienu vienai pogai, vai nakts redzamības sistēma. Turklāt jāņem vērā, ka šīs tehnoloģijas pēdējos gados ir kļuvušas daudz pieejamākas, jo, piemēram, gājēju vai dzīvnieku atpazīšana ar infrasarkano staru kameru un autonomās parkošanās sistēmas mūsdienās jau ir atrodamas ne tikai premium segmenta automašīnās, kāds ir BMW 7.sērijas limuzīns, bet arī daudz pieejamākos automobiļu modeļos, kādi ir, piemēram, Peugeot krosoveri 3008 vai 5008.

Mats Buzelis uzsver, ka mūsdienu automašīnas jau var sākt iedalīt kategorijās, balstoties uz tajos izmantoto programmnodrošinājumu. Pirmajā kategorijā tādējādi ietilptu automašīnas ar vienkāršākajām drošības un komforta sistēmām, vidējā - automašīnas ar nedaudz labāku vidējā līmeņa aprīkojumu, savukārt trešajā - automašīnas ar vismodernākajām tehnoloģijām un gandrīz bez fizikālām pogām, kur visu funkciju kontrole notiek caur skārienvirsmām un ar balss komandām.

“Ir mašīnas, kuru aprīkojuma sniegtās iespējas ir stipri ierobežotas - var uzzināt vidējo degvielas patēriņu un varbūt vēl dažus datus, un noregulēt radio. Tām seko sistēmas, kurās fizikālās pogas strādā paralēli skārienekrāniem, savukārt vismodernākajās sistēmās viss ir tā optimizēts, ka darbojas bez pogām,” skaidro eksperts.

Spilgtas krāsas rada emocijas

Autobūves attīstību ilustrē ne tikai izmaiņas pieejamo tehnoloģiju klāstā. Transformācijas notiek arī sēdvietu uzbūvē un pat visā interjerā, kā tas labi redzams, piemēram, jaunās paaudzes i-Cockpit aprīkojumā. Šeit automašīnas salona centrā ir liels ekrāns un zem tā ir atstāta vieta stilīgām fizikālajām pogām, ar ko kontrolēt pamata funkcijas. Daļu no tām var vadīt ar balsi, savukārt ar 3D projekcijām instrumentu panelī uzreiz ir skaidrs, ka interjers ir pilnīgi jauns. Ir parādījušās arī jaunas tehnoloģijas, piemēram, franču kompānijas Mirror Screen funkcija, kas viedtālruņa lietotnes ļauj pārvaldīt automašīnas skārienekrānā.

Tai pašā laikā M. Buzelis norāda, ka jaunās paaudzes auto pircēju vidū ir tādi patērētāji, kuri nevēlas pūlī īpaši izcelties, tādēļ joprojām ļoti populāras ir neitrālas krāsas - melnā un baltā, kā arī visi iespējamie starptoņi, pelēku un sudraba krāsu ieskaitot. Šīs krāsas dominē jau gadiem ilgi, un eksperts uzskata, ka paradumi tuvākā nākotnē nemainīsies.

“Zaļa, dzeltena vai violeta ir daudz retāk sastopamas automašīnu krāsas. Cilvēkiem, kuri izvēlas šādas neparastas krāsas, auto ir emociju avots,” uzskata M. Buzelis.

Ir autoražotāji, kas no drosmīgu krāsu lietošanas nebaidās un tā demonstrē, ka spēj viegli  adaptēties jaunām tendencēm. Nereti autoražotāji ar atšķirīgām krāsām pavēsta par jauna modeļa ienākšanu tirgū. Piemēram, pirmais Porsche elektriskais automobilis Taycan, ar kuru ražotājs demonstrē panākto progresu elektrisko tehnoloģiju jomā, ir pieejams dažādos zaļas, zilas un pat sarkanas krāsas toņos, savukārt koši dzeltenie, zilie vai sarkanie Peugeot 208 jau kopš nonākšanas tirgū izstaro jauneklīgu enerģiju.

Katrs auto tiek radīts atšķirīgs

M. Buzelis arī uzskata, ka jaunā auto pircēju paaudze vairāk sliecas izvēlēties jaunās ēras transportlīdzekļus - elektriskos auto. Tomēr elektromobiļu izvēles kritēriji, kā arī uz tiem liktās gaidas šiem patērētājiem ir ļoti atšķirīgas. Pēc eksperta teiktā vienai daļai svarīga ir funkcionalitāte, citi vairāk uzmanības velta stila jautājumiem, vēl citi interesējas par automašīnu tehnoloģisko saturu.

“Tā kā elektriskās automašīnas dzinējs un transmisija aizņem mazāk vietas, autoražotāji spēj piedāvāt stilīgus neliela izmēra auto ar relatīvi plašu salonu,” norāda eksperts.

Arī jaunu automašīnu radīšanas principi ir piedzīvojuši vērā ņemamas pārmaiņas. Inženieri, domājot par transportlīdzekļu jauno paaudzi, aizvien biežāk izstrādā universālas platformas, ko var izmantot gan mašīnu ar iekšdedzes dzinēju, gan elektrisko auto ražošanai.

Autoražotāji, kuri pamanīja šādas stratēģijas priekšrocības un pirmie to adaptēja, patērētājiem deva izvēles brīvību. Ražotāju, kas vienam modelim piedāvā iespēju izvēlēties no trim dažādiem spēka agregātiem, šobrīd nav daudz. 

Komentāri (8)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu