Naskākie braucēji riepas nomainīja 1. martā un smagi kļūdījās
Eksperta padomi drošam pavasarim

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Lai gan ārā sniegs joprojām mijas ar lietu un pavasari jūt vien saulainākos brīžos, tas neatturami tuvojas. Vai varam aizmirst ziemā uztrenēto piesardzību pie stūres? Drošas braukšanas skolas direktors Jānis Vanks brīdina - par agru!

Jānis Vanks, DBS autoskolas direktors: "Kā vienmēr esmu teicis, mūsu autovadītājiem jābūt labākajiem autovadītājiem pasaulē. Mums ir četri gadalaiki un krasās izmaiņas satiksmē arī ir ļoti jūtamas. Pirmais, kas jāņem vērā, ka, tiklīdz paliek sausāks asfalts, autovadītāji kļūst jestrāki un grib ātrāk pabraukt."

Visjestrākie pie pirmās iespējas 1. martā steidzas pārauties uz vasaras riepām. Vētrainais marta sākums un slidotava Rīgas ielās aprādīja - pārāk ātri!

2

Jānis Vanks: "Es uzskatu, ka pareizākais ir sagaidīt, ka laika apstākļi nedēļas šķērsgriezumā ir vismaz plus 10 grādi visu diennakti."

Tad braukšanas apstākļi savukārt kļūst nepiemēroti ziemas riepām un ir īstais brīdis maiņai. Pat Vācijā ar tās maigo klimatu valda nerakstīts ziemas riepu lietošanas termiņš O bis O, jeb Oktober bis Oster, tātad no oktobra līdz Lieldienām. Un tās, kā zināms, ir tikai aprīlī.

Jānis Vanks: "Padoms ir nesteigties pāriet uz vasaras domāšanu, vasaras riepām, saprast, ka ir vēl agrs pavasaris, ka vēl ir vairāk ziema nekā vasara."

2

Aprīlī pavasarim gan būtu jāuzņem pilna jauda. Ko tas nozīmē autovadītājiem?

Jānis Vanks: "Galvenā lieta ir jauni satiksmes dalībnieki - motocikli, motorolleri, velosipēdi, skūteri. Un visi jaunie dalībnieki ziemā pārvietojušies kā citādi. Tas nozīmē, ka iemaņas ir ierūsējušas un uzmanība ir sliktāka."

Savukārt autovadītājs visu ziemu braucis un negaida velosipēdus vai motobraucējus. Motociklistiem pirmais aicinājums ir tāds: ja jums ir iespēja aizbraukt atsvaidzināt iemaņas pēc ziemas miega, tad noteikti dariet to. Trase vai kas nav satiksme.

Savukārt, atgriežoties satiksmē, jāpatur prātā, ka ceļi daudzviet vēl ir netīri pēc ziemas.

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Jānis Vanks: "Ja mēs runājam par divriteņu tehniku, tad motobraucējiem vajag pievērst uzmanību tieši netīrītajiem ceļiem, jo ar motociklu, kā zināms, ja ceļi ir netīrīti, tas beidzas ar apgāšanos. Ja mums nav motocikls ar tūrisma riepām zemākai temperatūrai, tad vajag atcerēties, ka

parasta motocikla riepa strādā no plus desmit grādiem un vairāk. Braucot ar moci, vienmēr jādomā, ka tu esi neredzams, bet pavasarī īpaši uzmanīgi."

2

Iestājoties pavasarim, mums no jauna jāiemācās sadarboties ar satiksmes dalībniekiem, kādu garajos ziemas mēnešos vienkārši nebija.

Jānis Vanks: "Vairāk jāskatās spoguļos,  jābrauc ar domu, ka kaut kur kaut kas var parādīties. Vēl uzmanīgāk sekojam, kas notiek apkārt automašīnai. Nemainām pēkšņi un strauji joslas, neizdarām straujas kustības, laicīgi parādām pagrieziena rādītāju, ieturam distanci."

Uz augšu
Back