PTAC: Patērētāji biežāk sūdzas par interneta pirkumiem un nenotikušiem pasākumiem

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto. Foto: sasirin pamai, Shutterstock.

Covid-19 pandēmijā patērētāji visbiežāk sūdzas par internetā pirktām nepiegādātām precēm un nenotikušiem pasākumiem, intervijā aģentūrai LETA atzina Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) direktore Baiba Vītoliņa.

Viņa norādīja, ka līdz ar Covid-19 pandēmiju PTAC sniegto konsultāciju skaits ir pieaudzis par 30-40%. "Ar Covid-19 pēkšņi daudzu nozaru darbība, sevišķi dažādu pakalpojumu sniegšana, tika apturēta, bet patērētāji jau šos pakalpojumus bija iegādājušies, tādēļ valdīja un turpina valdīt liela neizpratne, kad un kā šīs pušu attiecības daudzās jomās noslēgsies. Sūdzību skaits pērn ir pieaudzis par gandrīz 20%," teica Vītoliņa.

Pēc viņas minētā, pērn sūdzību, arī konsultāciju skaits vairāk ir pieaudzis par pakalpojumiem un saistībā ar kompleksajiem tūrisma pakalpojumiem, īpaši ņemot vērā to, ka naudu tūrisma komersanti cilvēkiem nevarēja uzreiz atmaksāt.

Savukārt jauns sūdzību veids ir par nenotikušiem pasākumiem. "Cilvēki uzskata, ka viņiem nevajadzētu piekrist jaunam pasākuma norises datumam, un vēlas naudu saņemt atpakaļ uzreiz. Tāpat saņēmām sūdzības par sporta klubu un baseinu pakalpojumiem, kur cilvēki uz gadu nopirkuši abonementu, bet pandēmijas dēļ nevar šo pakalpojumu saņemt," piebilda PTAC vadītāja.

Viņa stāstīja, ka patērētāji daudz sūdzas un konsultējas par tirdzniecību internetā. "Cilvēki internetā iepērkas daudz, daudz biežāk nekā iepriekš, un arī šajā jomā sūdzību skaits ir pieaudzis. Ļoti izteikta tendence pagājušajā gadā bija, ka vairākos interneta veikalos cilvēki samaksāja naudu, bet preci tā arī nesaņēma. Sākumā šie veikali vēl sūtīja atpakaļ naudu, bet vēlāk jau masveidā cilvēki naudu vairs nevarēja atgūt. Par vienu šādu gadījumu policija ir sākusi krimināllietu pret fiziskām personām, kas šo shēmu ir veidojušas. Redzēsim, kāds būs rezultāts šajā lietā, jo par konkrēto gadījumu mēs saņēmām vairāk nekā 400 sūdzību. Tas ir absolūts rekords, jo nekad par vienu veikalu mēs nebijām saņēmuši tik lielu skaitu sūdzību," atklāja Vītoliņa.

Kopumā, pēc viņas teiktā, pandēmija ir ieviesusi korekcijas saņemto sūdzību skaitā un veidos, bet nav pilnīgi mainījusi. "Problēmas ar kurpju kvalitāti ir joprojām, tāpat sūdzas par elektropreču kvalitāti. Tāpat par tūrisma kompānijām un avio pakalpojumiem sūdzas, bet ir mainījies sūdzību saturs un problemātika," atzina PTAC direktore.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu