Vācu jaunuzņēmumā tiks ražots Audi Sport Quattro mantinieks, kas brauks ar elektrību (4)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
E-Legend EL1
E-Legend EL1 Foto: E-Legend AG

Pagājušā gadsimta astoņdesmito gadu sākumā pasaules rallija elitē ielauzās un dziļus pēdu nospiedumus ar savu Quattro modeli atstāja Audi. Vēlāk vācieši radīja saīsināto Sport Quattro, kura ielas versija ir ļoti iekārojams spēkrats kolekcionāru vidū un var maksāt pat pusmiljonu eiro. Jaunuzņēmums E-Legend AG tagad ir nolēmis pēc Sport Quattro dizaina un proporciju parauga ierobežotā skaitā ražot ārkārtīgi dinamiskus un ekoloģiski tīrus elektromobiļus EL1.  

E-Legend AG iecerētais elektroauto ar tā noapaļotajām virsbūves formām vairāk līdzinās deviņdesmitajos gados ražotajam Audi Coupe, tomēr veiktspējas ziņā tas būs tuvāks un pat pārāks nekā uz kantainā Sport Quattro bāzes radītais B grupas rallija monstrs S1.

Mašīnas dizaina autors ir E-Legend dibinātājs Markuss Holcingers, kura tēvs savulaik esot pielicis roku oriģinālā Sport Quattro tapšanā. Markuss pats savukārt kādu laiku strādājis par dizaineru Volkswagen koncernā.

Tā kā iekšdedzes dzinēji jau sāk pamazām iziet no modes, E-Legend EL1 nebūs ne piecu un pat ne četru cilindru benzīna turbomotors, bet gan trīs elektromotori ar 600 kilovatu jeb 816 zirgspēku jaudu. Viens no motoriem atradīsies uz priekšējās ass, bet divi - aizmugurē, lai ar vilkmes vektorēšanas tehniku efektīvāk varētu iegriezt pagriezienos un ātrāk no tiem izbraukt.

Kupejas pašmasa ir elektromobiļiem ierasti augsta - 1680 kg. Tomēr, pateicoties lielajai jaudai, mašīnas paātrinājums līdz 100 aizņem tikai 2,8 sekundes, līdz 200 km/h tas paātrinās ātrāk nekā 10 sekundēs, bet maksimālais ātrums 255 km/h. EL1 varētu braukt ātrāk, taču enerģijas taupīšanas nolūkā ir paredzēts maksimālo ātrumu ierobežot.

E-Legend EL1
E-Legend EL1 Foto: E-Legend AG

EL1 centrālā tuneļa vietā un daļēji zem aizmugurējā sēdekļa paredzēta vieta 550 kg smagam 90 kWh gaitas akumulatoram, ar kura resursiem vajadzētu pietikt, lai dinamiski nobrauktu 400 km ielas satiksmē, vai SportPlus režīmā vismaz divus apļus ar pedāli grīdā Nirburgringas Nordšleifē. It kā nav daudz, tomēr labā ziņa ir tā, ka EL1 izmantos 800 voltu elektrosistēmu no Porsche Taycan, un tas nozīmē, ka bateriju varēs uzlādēt ļoti īsā laikā.

Vēlāk E-Legend varētu apsvērt arī klasiskās piedziņas elektroauto izlaišanu, tomēr tie ir tālākas nākotnes plāni, par kuru realizēšanu varēs domāt tad, kad būs objektīvi novērtējami EL1 panākumi. Galu galā izskatīgais auto, ko paredzēts ar rokām no oglekļa šķiedras izgatavot tikai 30 eksemplāros, nebūs lēts; tas maksās no 1,06 miljoniem eiro. 

E-Legend EL1
E-Legend EL1 Foto: E-Legend AG

Ja tā lieta tomēr aizies, sekojošais klasiskās piedziņas EL2 varētu tikt izgatavots pēc Lancia Stratos HF Stradale parauga, bet vēlāk EL3, par iedvesmas avotu ņemot tādas rallija leģendas kā Lancia Delta S4, Lancia Rally 037, Peugeot 205 Turbo 16 E2 un Renault 5 Maxi Turbo.

Komentāri (4)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu