Andrejs Tjukavkins: Ja tev ir, ko teikt, tam ir lielāka nozīme nekā teikt, ka tas nenostrādās

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X

Sadarbojoties Publicis Riga un Publicis Mexico komunikācijas aģentūrām, tapusi sociālā kampaņa žurnālistu aizsardzībai. Kampaņa, kas pazīstama ar tēmturi #StillSpeakingUp / #SeguimosHablando (Turpināsim runāt) ieguvusi deviņas dažāda kaluma Kannu lauvas – līdz šim par prestižāko uzskatītā festivāla balvas. Par to, vai jebkādā veidā tas ir mainījis aģentūras ikdienu, biznesa darbību un tālākos mērķus, TVNET GRUPAS diskusiju raidījumā “IZ SKATS - IE SKATS” stāsta aģentūras Publicis radošais direktors Latvijā un Lietuvā Andrejs Tjukavkins.

Andrejs ir komunikācijas profesionālis un rada idejas, kuras ir balstītas vienotu mērķu un interešu vārdā. Tā tas noticis, īstenojot projektu, kas nu jau tiek uzskatīts par radošuma un izcilības piemēru.

Kā stāsta Andrejs, vēl pirms pandēmijas laika, 2019. gadā, kādā kopīgi aizvadītā sanāksmē ar Meksikas partneri Djego aizrunājās par kādu klientu, viņa lūgumu un vēlmēm. Klienta vēlmes balstījušās uz bezpeļņas nevalstiskās organizācijas Propuesta Civica darbības mērķi – aizsargāt žurnālistus, kas atmasko narkotiku karteļu ietekmi. 2019. gadā ar sociālā tīkla "Twitter" atbalstu viņi nodeva četru nogalināto žurnālistu profilus citu žurnālistu rīcībā, lai tie turpinātu iesākto drošākā veidā, neatklājot savu identitāti.

2020. gadā Publicis Riga komandā radās ideja kampaņas turpinājumam, "atdzīvinot" vienu no nogalinātajiem žurnālistiem Havjēru Valdesu (Javier Valdez) īpašā video uzrunā Meksikas prezidentam Andresam Manuelam Lopesam Obradoram (Andres Manuel Lopez Obrador). Video tapa Publicis Riga komandā, izmantojot dziļviltojuma (deepfake) datortehnoloģijas, apstrādājot stundām garus audio un video materiālus, kuros savulaik bija iemūžināts žurnālists. Šajā video uzrunā Valdess pieprasīja valdību aizsargāt žurnālistus. Publicis Mexico komanda strādāja ar žurnālista ģimeni, medijiem un influenceriem, iesniedzot valdībai petīciju.

“Pārsvarā viss, ko redzam video, ir radīts Latvijā. Sākoties Covid-19 strādājām no mājām. Viena daļa no aģentūras darbiniekiem strādāja pie tā, ko mēs vēlamies pateikt, savukārt otra domāja par to, kā to salikt perfekti kopā. Meksika tajā pašā laikā uzturēja komunikāciju ar klientu, kā arī strādāja pie teksta spāņu valodā, kā visu pasniegt medijiem. Mēs visi visu laiku bijām piesaistīti projektam,” tā par kampaņas tapšanas laiku stāsta Andrejs.

Atskatoties uz kampaņas rezultātiem, Andrejs uzsver, ka vēl joprojām Meksikas kolēģi turpina sadarboties ar klientu, un radītā kampaņa medijos ir izraisījusi lielu rezonansi – tā ir bijusi “liela tēma, par, ko rakstīt un runāt”. Vēl pirms balvu saņemšanas radošuma festivālā, klients ir atzinīgi novērtējis paveikto. “Aptuveni divas nedēļas pēc kampaņas palaišanas, klients vērsās pie mums un informēja, ka sociālajos tīklos tā tiek pozitīvi vērtēta.” Dažas dienas pēc kampaņas sākuma, Meksikas prezidentam tika sarīkota preses konference, kuras laikā tika apspriests šis jautājums.

Andrejs uzsver, ka dalība radošuma festivālā un Kannu lauvu balvu saņemšana ir sniegusi jaunas iespējas, kas atspoguļojas jaunos projektos, sadarbības pasākumos ar klientiem un citām aģentūrām. Tomēr darbs līdz tam sniedzas gadu garumā – var startēt festivālos vairākkārt un stāstīt savu stāstu un rādīt savu piemēru līdz nokļūst līdz tam, ko sauc par atzinību un balvu kādā no nozares konkursiem vai festivāliem.

“Tev ir pašam savs stāsts. Ja tev ir ko teikt arī festivāla ietvaros, es domāju, ka tam ir lielāka nozīme nekā pēc tam teikt “oi, tas nenostrādās, netikšu ar to galā”,” stāsta Andrejs.

Pilnu diskusijas ierakstu iespējams noskatīties šeit!

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu