Banka "Citadele": Vasarā sarucis pirkumu skaits internetā

"Citadeles bankas" ēka. FOTO: Diāna Lozko/LETA

Vasaras mēnešos sarucis pirkumu skaits internetā, aģentūrai LETA pavēstīja bankas "Citadele" pārstāvji, atsaucoties uz bankas apkopotajiem datiem.

"Vasaras mēneši bankas "Citadele" maksājumu karšu datos par pirkumiem klātienē un internetā liecina, ka iedzīvotāji steidz klātienē apmeklēt restorānus, koncertus, kā arī ceļot," pauda bankā.

Bankā atzīmēja, ka

mašīnu noma, došanās uz izklaides pasākumiem, kā arī palikšana viesu namos un viesnīcās kopš aprīļa ir dubultojusies, savukārt restorānu apmeklēšana pieaugusi par 89%.

Neskatoties uz to, ka lidojumu iegāde internetā kopš aprīļa ir dubultojusies, kopējie pirkumi internetā vasaras mēnešos ir samazinājušies.

Vienlaikus bankā "Citadele" minēja, ka, neskatoties uz 4% samazinājumu interneta pirkumos, kopējais interneta pirkumu apmērs ir lielāks nekā vidēji 2019. un 2020.gadā.

Jūnijā bankas veiktās aptaujas dati arī liecina, ka, pēc nepārtikas veikalu atvēršanas, pirmo dažu nedēļu laikā tajos bija iepircies 51% iedzīvotāju.

"Cilvēku vēlmi atalgot sevi par ilgo mājās sēdēšanu var novērot arī tajā, ka pieaugums vērojams tieši maksājumos POS termināļos restorānos, izklaides vietās un saimniecības preču veikalos. Kopumā karšu maksājumu skaits restorānos kopš aprīļa pieaudzis par 84%, savukārt klātienes maksājumu - par 129%," pauda bankā.

Minēto aptauju visās trijās Baltijas valstīs šogad jūnijā veica pētījumu aģentūra "Norstat", katrā valstī aptaujājot vismaz 1000 iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Pēc aktīvu apmēra banka "Citadele" ir otra lielākā banka Latvijā. Tās obligācijas ir iekļautas biržas "Nasdaq Riga" parāda vērtspapīru sarakstā. Bankas akcionāri ir ASV investīciju kompānijas "Ripplewood" meitaskompānija "RA Citadele Holdings LLC" un starptautisku investoru grupa (75% plus viena akcija) un Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības banka (25% mīnus viena akcija).

Uz augšu
Back