BMW iX3: lielisks elektroauto, kas brauc kā īsts BMW (6)

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Automobiļu pasaules elektrifikācija uzņem apgriezienus, un to, cita starpā, lieliski parāda pārmaiņas BMW modeļu klāstā, kur i3 jau sen nav vienīgais elektromobilis. Klāstā nu jau kādu laiciņu ir tādi modeļi kā iX un i4, un pat X3 ir elektriskā versija iX3, par kuru tad šoreiz arī detalizētāks stāsts.

Elektriskais BMW iX3 ir labs jau ar to vien, ka izskatās pēc parasta X3. Tomēr atšķirības ir. Piemēram, sānu moldingi ir citādi. Tam ir gan dekoratīva, gan praktiska nozīme. Automašīnai ir zemāks klīrenss baterijas dēļ. Elektriskajam "iksam" ir arī īpaša dizaina diski un speciālas emblēmas. "Un, protams, vispamanāmākā lieta - radiatora reste, aiz kuras nekāda radiatora īsti vairs nav," saka raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš.

iX3 nav arī pilnpiedziņas, jo vienīgais elektromotors piedzen tikai aizmugurējos riteņus. Līdz ar to tas ir krosovers tiem, kam patīk liels bagāžnieks un augstu sēdēt, jo bezceļā ar šo elektromobili labāk nelīst, patiesībā tāpat tāpat kā ar daudziem citiem....

Normunds Avotiņš: "Tātad elektriskajam X3 ir tikai viens elektromotors. Tas atrodas aizmugurē. Attiecīgi rodas jautājums, kas atrodas priekšā?"

Zem priekšējā pārsega, kur agrāk bija 6 cilindru motors, tagad ir daudz brīvas vietas, kas izmantota citiem nolūkiem. Te ir invertors, 12 voltu baterija, kaut kas palicis no radiatoriem.  

Normunds Avotiņš: "Ļoti ērti var piekļūt stūres mehānismam un priekšējam tiltam. Nav nekas jāizjauc. Nopietni runājot, šis vieš cerību, ka kādudien iX3 varētu ražot arī ar diviem elektromotoriem."

Jautājums, vai to vispār vajag, jo vairums elektromobiļu ikdienā mierīgi iztiek ar vienu motoru.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Salīdzinot ar BMW i3 vai i8, iX3 salonā šķiet pat aizdomīgi normāls. Ja nebūtu zilas starta pogas, mēs nemaz nenojaustu, ka braucam ar elektrisku automašīnu. Šim ir tikai divas komplektācijas, kuras abas ir labas - Charged un Charged Plus. Ādas salons, dubultie stikli, head up displejs utt."

Ieraugot to visu, rodas aizdomas, ka iX3 varētu būt stipri dārgs. Tā arī ir - TV Auto ziņu izmēģinātais auto maksā nemaksā maz. Tā cena ir 77 000 eiro.

No otras puses - ja elektriska Škoda var maksāt 62 000, kāpēc elektrisks bembis nevarētu maksāt vēl 15 000 vairāk? Sevišķi, ja tas tik tīkami brauc.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Man patīk, kā tas auto brauc! Motors aizmugurē, priekšā nekā nav. Izsvarojums kā agrīnajiem sporta auto. Tas ir izveicīgāks par galvenajiem konkurentiem, lai gan tāpat sver 2 tonnas. Nu labi, citi varbūt ir ātrāki. Bet te ir 286 ZS, tikpat cik X3 ar 3 litru dīzeli. Paātrinājums tāpat ir zem 7 sekundēm. Ko vēl var gribēt?"

Nu, varbūt mīkstāku gaitu. Pneimopiekares X3 nav, bet elektromobiļa atsperes, kam jātur ne tikai pati mašīna, bet arī 80 kWh baterija, piekopj cietu spēli. Bet cik tālu ar to var aizbraukt? BMW saka, ka 460 kilometrus, bet iX3 vēsta citādi.

Normunds Avotiņš: "Es automašīnu saņēmu ar gandrīz pilnu bateriju. Rādīja 235 km. Bet kāds pirms manis bija kārtīgi iespiedis pedāli grīdā. Tā kā es braucu daudz prātīgāk, man tā arī visu laiku rāda 230 km. Tas arī nav slikti. Borta datorā ir 4 režīmi. Adaptīvais, kurā mašīna pati zina, kurā brīdī cik stiprai jābūt rekuperācijai."

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Tā vadās arī pēc navigācijas sistēmas. Mašīna zina, ka riposim lejā no kalna, piepaceļ līmeni, un mēs dabūjam kādu vatiņu atpakaļ. Vislabākais režīms ir High. Tur ir visaugstākā reģenerācijas pakāpe, kad ar mašīnu var braukt kā ar Nissan Leaf - izmantojot tikai vienu pedāli. Bremzēt nevajag.

Verdikts

Teikšu, kā ir, - no visiem elektriskajiem SUV, ar ko gadījies braukt pēdējā laikā, BMW iX3 man patika visvairāk. Laikam jau tāpēc, ka tam nav nekāda elektromobiļu glamūra. Tas ir gluži parasts automobilis, tikai elektrisks. Tas ceļ automašīnas vērtību ikdienas lietošanā. Ar to nevar plātīties jūtūbā, parametri nav tādi kā elektromobiļiem ar diviem vai trīs motoriem, bet būsim godīgi - to visu vajag 1% elektromobiļu lietotāju. 99% grib braukt ar vienkāršu foršu un kvalitatīvu automašīnu. Un šis auto tāds patiešām ir.

Foto: Publicitātes foto

BMW iX3

+ patīkama vadāmība un gaita

+ bagātīga standartkomplektācija

+ vieda enerģijas lietošana

- tikai aizmugurējā piedziņa

- viduvēja reālā sniedzamība

- augsta pilnā cena

Dzinējs: BEV, AC x 1

Jauda: 286

Paātrinājums: 6,8

Patēriņš: 19,5 kWh/100 km

Baterija/sniedzamība: 80 kWh/460 km

CO2: 0

Cena: no 68 810 eiro

Komentāri (6)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu