Hyundai Bayon: kompakts, atšķirīgs un ar daudzpusīgu lietojumu (1)

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Hyundai markas vieglo automašīnu nosaukumi ir diezgan anonīmi - i10, i20, i30. Turpretim krosoveriem piemeklēti skanīgāki vārdi - Santa Fe, Tucson. Arī līdz šim mazākajam Hyundai krsoveram atrasts savs vārds - tas ir jaunais Bayon.

Un speciāli tam radīts arī jauns, no citiem radikāli atšķirīgs dizains. Aizmugurējā daļa pārstāv Hyundai stilistu avangardu, pārsteidz ar drosmīgām lauztām līnijām un ļauj izcelties mazo krosoveru piedāvājumā.

Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Jā, Bayon dizainā netrūkst amizantu detaļu, kādas negaidām no Hyundai. Piemēram, spoguļa aerodinamiskais korpuss mazliet atgādina BMW M3. Vēl viena lieta par uzrakstu uz spārna. Agrāk, ieraugot uzrakstu 48V, cilvēki domātu, ka mašīnai ir 48 vārsti un tātad 12 cilindri. Mūsdienās tas nozīmē tikai to, ka automašīnai ir 48 voltu vieglā hibrīda sistēma."

Informācija Skandi Motors mājaslapā liecina, ka elektromotora palīdzību gan meklē jaudīgākā no patlaban pieejamām Bayon versijām - ar 120 ZS jaudu. Krietni plašāks ir piedāvājums ar to pašu 1 litra trīscilindru turbodzinēju un 100 zirgspēkiem, kam arīdzan nav liegts divsajūgu automātiskās pārnesumkārbas komforts.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Kabīne atgādina jauno i20, kas ir labi, jo tā ir viena no modernākajām klasē. Labā komplektācijā ir lielais ekrāns, virtuālais panelis, smuki sēdekļi, arī bezvadu uzlāde un dzidra kamera, ko var iedarbināt arī ar pogu, ne tikai ieliekot atpakaļgaitā."

Style aprīkojumā jaunais Bayon ir patiesi iespaidīgs - gan ārpusē, gan iekšā. Ielikšana atpakaļgaitā un arī draivā šeit notiek kā ierasts - ar mehānisku, augstu sviru, nevis pogām. Tas noteikti patiks tradicionālo vadības ierīču piekritējiem. Un vēl viņiem patiks, kā šis krosovers iet.

Normunds Avotiņš: "Es bažījos, ka Bayon būs izteikta pilsētas mašīna. Tas nebūtu nekas traks, jo mazos krosoverus pārsvarā izmanto pilsētā. Tomēr jāsaka, ka vismaz šajā izpildījumā automobilis ļoti cienījami performē arī ārpus pilsētas. Visu laiku jāuzmana spidometrs!"

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Hyundai Bayon, kura īpatnējā aizmugure izskatās gluži kā modernās mākslas muzeja fasāde, Style versijā maksā 24 000 eiro, bet kopā ar papildaprīkojumu - visus 27. Fresh un Comfort komplektācijas ar parastu benzīna dzinēju un divsajūgu transmisiju ir vēl pieejamākas - jau no 19 000 eiro. Ja esat ar mieru iztikt ar mazāku jaudu un rokas kārbu, jaunākais Hyundai krosovers var būt jūsu pat par 16 000.

Normunds Avotiņš: "Līdz ar to Bayon līdzinās kādam no Samsung vidējā līmeņa telefoniem, kā A22. Nav no ātrākajiem un dārgākajiem, toties smukā krāsā, daudz visādu kameru un baigi liels un dzidrs ekrāns."

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Hyundai Bayon

+ avangarda dizains

+ atraktīva dinamika

+ saprātīga cena

- 120 ZS ir tikai Style

- aizmugurē pašauri kājām

Dzinējs: 998 ccm, R3 turbo MHEV

Jauda: 120

Paātrinājums: 10,1

Patēriņš: n/d

CO2: 118

Cena: no 15 990 eiro*

*) Style versijas sākuma cena 23 990 eiro.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu