Ģimeniskais krosovers ar odziņu - VW Tiguan R ar 320 zirgspēkiem

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Volkswagen ir daudz R modeļu. Tās ir automašīnas, kam ir vismaz 300 ZS un ne pārāk liels svars. Tas bija tikai laika jautājums, kad R burts nonāks populārākajā SUV Eiropā Volkswagen Tiguan.

Un tas nav tikai burts. Visu laiku ātrāko Tiguan uz priekšu dzen jaunākās paaudzes divlitru turbomotors no Volkswagen Arteon R. 320 zirgspēku jauda dod 4,9 sekunžu paātrinājumu un maksimālo ātrumu 250 km/h. Nav slikti ģimenes automašīnai!

Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Ir vērts apstaigāt apkārt. Priekšā milzu gaisa atveres, jo liels radiators un starpdzesētājs. Riteņi ir iespaidīgi. 21 colla. Bremzes atbilstošas. Diski tā kā akas grodi. Smukā zilā krāsa ir tikai R modeļiem. Kas aizmugurē? Akrapovič izpūtējs. Skaņa ir ļoti laba."

Tikai jāņem vērā, ka izplūdes trakts no kulta ražotāja un greznie riteņi nav standarta, bet gan papildaprīkojums.

Normunds Avotiņš: "Salons arī stilā. Nevar gaidīt, ka VW te visu pārbūvēs un tad būs baigais sporta vāģis. Ir ievērota krāsu kombinācija. Iedarbinot dzirdam, kas mums ir zem motorpārsega un grīdas. Sporta stūre dabūjama arī citiem Tiguan, bet pārslēdzēju lāpstas ir lielākas, un ir "ļaunuma" poga Race."

Īsceļš uz sacīkšu režīmu atrodas tieši uz stūres - tas ir slavējami. Ne tik ērti ir skārienjutīgie paneļi, kas prasa pārāk daudz uzmanības. Vienkāršotais T-Roc R salons te ir vienu punktu priekšā.

Normunds Avotiņš: "Izskatās, ka VW gatavojis Tiguan R aktīvai un daudzpusīgai dzīvei. Te ir bezjēgā daudz braukšanas režīmu. Komforta režīms skaitās ekonomiskais, jo displejā rādās E1, nevis D1. Tad ir sniega braukšanas profils, lai sānslīdē var pa aizsalušu ezeru vālēt. Ir arī Offroad driving profile un offroad expert driving profile, bet viņi tiešām iedomājas, ka ar tādām riepām var braukt bezceļā?"

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Ar bezceļu režīmiem Volkswagen vēlas demonstrēt plašākas Tiguan R iespējas iepretim Golf R, kam tādu nav. Zibenīgajam krosoveram nav arī Normal režīma. Volkswagen R divīzija to komentē tā, ka šai mašīnai normālais režīms ir Sport.

Normunds Avotiņš: "Neizlasīju instrukciju, bet radās ķecerīga doma, vai mašīnai nav launch control? Tehniski laikam nē, bet tāpat diezgan jautrs starts!"

Tas ir tāpēc, ka Tiguan R ir pilnīgi jauna pilnpiedziņas sistēma. Aizmirstiet par civilistu Haldex ar automātisko daudzdisku sajūgu pie pakaļējās ass! 

320 zirgspēku Tiguan aprīkots ar modernu griezes vektoringa diferenciāli.

1

Jums nezinot, automobilis monitorē stūres leņķi, akseleratora pozīciju, ātrumu un sānu paātrinājumu, lai noteiktu, cik griezes pienākas katram atsevišķam ritenim. Jaunā transmisija spēj pārsviest uz aizmuguri visus 100% jaudas, kamdēļ uzrāviens ir tik garšīgs. Tiesa gan, elektronika paralēli saudzē DSG pārnesumkārbas sajūgus.

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Katrā ziņā automašīnas izraisa smaidu. Tas ir kā ar motocikliem. Nav svarīgi, kā tas parādās testos, cik ātrs tas ir. Svarīgi, vai tas motocikls tev izraisa smaidu un vai tu uz tā labi izskaties. Ar Tiguan R ir līdzīgi."

Balstiekārta ir pazemināta un pastiprināta ar papildu alumīnija palīgrāmi. Tiguan R nav vienkārši Tiguan ar 320 zirgspēkiem un sporta sēdekļiem - tas ir pavisam cits auto. Elektroniski regulējama amortizatoru cietība ir standartā.

Normunds Avotiņš: "Civilos apstākļos nav tā, ka baigi kratās. Pie tāda riteņu un riepu izmēra tas pārsteidz."

Kā visām sporta piekarēm, arī šai ir sava vājā vieta. Tiguan R nepatīk iegrimuši kontrolaku vāki un seklas ieplakas. Tos amortizatori nepagūst apstrādāt, un seko negaidīts būkšķis.

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Un tagad jautājums par miljonu - cik tad šis prieks maksā? Saturieties - no 55 000 eiro. Man šķiet, ka par tādu naudu kādreiz varēja Cayenne nopirkt."

Bet būsim godīgi - par tik ātru krosoveru ar nestandarta pilnpiedziņu tā ir godīga maksa. Atšķirībā no līdzīgiem dampjiem Tiguan R tomēr ir Automobilis, nevis tikai produkts.

Verdikts

Sākumā biju skeptisks, jo šķita, ka Tiguanam R modeli nevajag. Pietiek ar R Line un parastajiem motoriem. Bet izbraucot domas mainījās. Auto šķiet jēdzīgāks par T-Roc R un man patīk labāk nekā Golf R, lai gan ir lielāks un smagāks.

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Volkswagen Tiguan R

+ jauda un paātrinājums

+ īpašas konstrukcijas pilnpiedziņa

+ saglabātas praktiskās īpašības

- sintētiskā "motora" skaņa

- patīk gludi ceļi

- iespaidīga pilnā cena

Dzinējs: 1984 ccm, R4 turbo

Jauda: 320

Paātrinājums: 4,9

Patēriņš: 9,9

CO2: 225

Cena: 55 665 eiro

Uz augšu
Back