Aptauja: 48% iedzīvotāju par būtisku faktoru norāda valsts pakalpojumu pieejamību digitāli

TVNET/LETA
Dators. Ilustratīvs attēls.
Dators. Ilustratīvs attēls. Foto: Unsplash

Apmēram puse jeb 53% iedzīvotāju par galveno modernu valsts pārvaldi raksturojošu iezīmi uzskata valsts pārvaldē notiekošo procesu un lēmumu pieņemšanas caurskatāmību, noskaidrots pēc Valsts kancelejas pasūtījuma veiktajā aptaujā.

Par vienlīdz nozīmīgu 52% iedzīvotāji uzskata iespēju iedzīvotājiem saņemt sniegtos pakalpojumus ērtā, vienkāršā un pašiem piemērotā veidā. Kā būtisku faktoru aptaujātie norāda arī valsts pakalpojumu pieejamību digitāli - to izceļ 48%.

Vairāk nekā trešā daļa Latvijas iedzīvotāju jau ir iesaistījusies kādu sabiedrībai būtisku jautājumu publiskā apspriešanā. Vienlaikus aptaujātie pauž, ka caurskatāmi procesi un elektroniski pieejami pakalpojumi veicinās aktīvāku sabiedrības līdzdalību un interesi iesaistīties sabiedrības līdzdalības aktivitātēs.

Valsts kanceleja norāda, ka iedzīvotāji, kas jau lietojuši tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālu (TAP) tā darbības pirmajos mēnešos, visvairāk vēlējušies uzzināt, kādi jautājumi iekļauti Ministru kabineta (MK) sēžu darba kārtībā. Vairāk nekā puse iepazinušies ar MK sēžu protokoliem, bet katrs trešais sekojis līdzi publiskajā apspriešanā esošajiem tiesību aktu dokumentiem. Katrs piektais ir pieteicies jaunumu saņemšanai par tieši sev interesējošu tiesību aktu izstrādi, kas mudina domāt, ka iesaiste projektos, kas skar gan mūsu ikdienas komfortu, gan sabiedriskās aktivitātes un izglītību, arvien pieaugs.

Aptaujas rezultāti liecina, ka katrs sestais iedzīvotājs, kas līdz šim ir iesaistījies kādu sabiedrībai būtisku jautājumu publiskā apspriešanā, ir paudis viedokli un vērtējumu tieši tiesību aktu projektu izstrādes procesā.

Aptauju pēc Valsts kancelejas pasūtījuma 2021.gada novembrī veica "Norstat Latvija", aptaujājot 1005 Latvijas iedzīvotājus 18-74 gadu vecumā.

Svarīgākais
Uz augšu