Stiprās snigšanas dēļ kopumā 3000 "Sadales tīkls" klientiem traucēta elektroapgāde

FOTO: SCANPIX

Stiprās snigšanas dēļ Latvijā vietām ir fiksēti bojājumi elektrotīklā, un šorīt ap plkst.10 elektroapgāde traucēta kopumā 3000 AS "Sadales tīkls" klientu, TVNET informēja "Sadales tīkla" pārstāve Alīna Kozlovska.

Plašākie elektroapgādes pārtraukumi reģistrēti Jēkabpilī, Bauskas un Mārupes novados.

"Sadales tīkla" dispečeri pastiprināti uzrauga situāciju tīklā, bet uzņēmuma operatīvā darba brigādes veic bojājumu lokalizāciju un novēršanu, lai iespējami drīz elektroapgādi atjaunotu visiem klientiem.

Uzņēmumā skaidro, ka elektroapgādes traucējumus rada zem sniega svara lūzušie koki un to zari, pārraujot elektrolīnijas.

"Sadales tīkls" nepārtraukti seko līdzi meteorologu prognozēm, nokrišņu zonas pārvietošanās ceļam un monitorē situāciju vidējā sprieguma elektrotīklā. Konstatējot bojājumus, elektroapgāde iespēju robežās tiek atjaunota pa citām elektrolīnijām jau pirms bojājumu novēršanas.

Kozlovska uzsver, ka

šādos laikapstākļos, kad ir aizputināti ceļi un apgrūtināta pārvietošanās, bojājumu lokalizācija un novēršana var aizņemt ilgāku laiku.

Atbilstoši Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra prognozēm dienas gaitā turpināsies stipra snigšana, tai mitējoties vien vakarpusē. Valsts austrumos, pārsvarā Vidzemē, snigs ilgstoši un dienas vidū sniega segas biezums būs palielinājies par 10-14 centimetriem. Arī Kurzemē, pārsvarā piekrastes rajonos, gaidāma stipra snigšana.

"Sadales tīkls" aicina iedzīvotājus būt uzmanīgiem elektrolīniju un elektroiekārtu tuvumā. Redzot bīstamu situāciju, piemēram, elektrolīnijās iegāztu koku vai pārrautus elektrolīnijas vadus, notikuma vietai tuvoties nedrīkst, bet nekavējoties jāinformē "Sadales tīkls", zvanot uz diennakts bezmaksas bojājumu pieteikšanas tālruni 8404, vai Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests, zvanot 112.

Situācijai elektrotīklā iedzīvotāji aicināti sekot līdzi "sadalestikls.lv" pieejamajā digitālajā atslēgumu kartē, kur apkopota informācija par jau reģistrētajiem elektrotīkla bojājumiem. Ja bojājums konkrētā adresē jau ir reģistrēts, tas nozīmē, ka speciālisti pie tā novēršanas jau strādā un tas atkārtoti nav jāpiesaka. Tā tiks atslogots bojājumu pieteikšanas tālrunis, dodot iespēju to operatīvi sazvanīt bīstamās situācijās.

"Sadales tīkls" atgādina, ka, ja bojājums ir vidējā sprieguma elektrotīklā un klients ir norādījis savu mobilo tālruni vai e-pastu operatīvās informācijas saņemšanai, par reģistrēto elektrotīkla bojājumu tiks informēts ar īsziņas vai e-pasta palīdzību aptuveni 20 minūšu laikā.

Uz augšu
Back