Sadzīves ķīmijas ražotājs "Spodrība" pārdots Lietuvas uzņēmumam

FOTO: Ieva Lūka / LETA

Otrdien, 7. decembrī, noslēgts apvienošanās darījums starp diviem reģiona sadzīves ķīmijas ražotājiem - Latvijā reģistrēto AS "Spodrība" un Lietuvas kompāniju "Naujoji Ringuva",  pavēstīja finanšu konsultāciju uzņēmuma "Prudentia" pārstāvji.

"Naujoji Ringuva" kļuvusi par 100% "Spodrības" kapitāldaļu īpašnieci. Darījuma summu puses vienojušās neatklāt, aģentūrai LETA teica "Prudentia" valdes locekle Elina Morozļi.

Viņa norāda, ka apvienošanās rezultātā tika izveidots Baltijas reģiona līderis sadzīves ķīmijas līdzekļu ražošanas jomā, kas fokusējas uz videi draudzīgu un inovatīvu produktu izstrādi.

"Prudentia" šajā darījumā pārstāvēja pārdevēja - kompānijas "Spodrība" akcionāru intereses. "Prudentia" pārstāvji norāda, ka izdevies vienoties par tādiem darījuma nosacījumiem, kas bija pieņemami abām darījuma pusēm, tādējādi ieliekot arī labu pamatu turpmākai biznesa attīstībai.

""Spodrība" ir neapšaubāms līderis videi draudzīgu tīrīšanas līdzekļu ražošanā Latvijā, taču, spēku apvienošana ar citu reģiona spēlētāju, ļaus tam kļūt arī par reģionālo līderi. Mēs uzskatām, ka "Naujoji Ringuva" ir labākais partneris šim mērķim," pauž "Spodrības" valdes priekšsēdētājs Fridriks Ingi Fridrikssons.

"Naujoji Ringuva" ģenerāldirektore Jurgita Žilvinskaite uzsver, ka "Naujoji Ringuva" konsekventi īsteno savu stratēģiju, lai izstrādātu inovatīvus un videi draudzīgus produktus, kas prasa ievērojamus cilvēku un finanšu resursus. Apvienojot "Spodrības" un "Naujoji Ringuva" labāko praksi un resursus, uzņēmums varēšot kļūt par reģionālo līderi šajā jomā.

Savukārt "Prudentia" padomes loceklis Juris Eizentāls uzskata, ka spēku apvienošana un tirgus konsolidācija ir procesi, pateicoties kuriem Baltijas līmeņa spēlētājiem paveras plašākas biznesa attīstības iespējas arī ārpus reģiona robežām.

"Naujoji Ringuva" dibināts 1920. gadā. Tas izstrādā un ražo mājas tīrīšanas un ķermeņa kopšanas līdzekļus, par prioritāti izvirzot videi draudzīgumu, dabiskumu un inovācijas. Uzņēmums attīsta sekojošus zīmolus: "Balance", "Ringuva", "Smile", "Tindi". 2020. gadā uzņēmuma apgrozījums pārsniedza piecus miljonus eiro, bet EBITDA - 1,2 miljonus eiro.

AS "Spodrība" pagājušajā gadā strādāja ar 7,866 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir 2,3 reizes vairāk nekā 2019. gadā, savukārt uzņēmuma peļņa auga 9,9 reizes un bija 2,914 miljoni eiro.

Kompānijas "Spodrība" pirmsākumi meklējami 1921. gadā Rīgā, savukārt 1960. gadā fabrikas ražotnes tika pārvietotas uz Dobeli. Kompānija "Spodrība" reģistrēta 1995.gadā, un tās pamatkapitāls ir 625 686,6 eiro. Uzņēmuma patiesais labuma guvējs līdz šim bija Islandes pilsonis Fridriks Ingi Fridriksons.

Uz augšu
Back