“Cena var atšķirties pat tad, ja baterija identiskā apjomā tiek lādēta atšķirīgās vietās viena operatora tīklā. Bija gadījums, kad par 200 kilometru nobraukšanai nepieciešamo enerģiju vienā vietā samaksājām 9 eiro, bet citā – 16 eiro,” lietotājus brīdina V. Miļus.
Elektroauto uzlādes infrastruktūrā trūkst vienotības, tādēļ šobrīd nav īsti iespējams apceļot visas trīs Baltijas valstis, izmantojot tikai vienu mobilo lietotni vai vienu maksājumu karti. Tas saistīts arī ar to, ka vēl nav tāda uzlādes staciju pārvaldnieka, kuram būtu pietiekami plašs tīkls visā reģionā.
“Iespējams, kāds uzņēmums ar saukļiem reklamē, ka tā uzlādes stacijas darbojas visās trīs valstīs, tomēr attālums starp tām būs pārāk liels. Ja kaut viena uzlādes stacija Latvijā vai Igaunijā nav īstajā vietā, kur tā ir nepieciešama, tas nozīmē, ka projekts nav līdz galam pārdomāts,” sacīja V. Miļus.
Vēl aizvien trūkst ātrās uzlādes iespēju
Pēc ceļotāju domām, uzlādes staciju tīkls Baltijas valstīs ir diezgan blīvs, taču būtu labāk, ja būtu vairāk ātrās uzlādes staciju. Tas jo īpaši pamanāms, ja braucat ar jaunākās paaudzes elektromobiļiem, piemēram, Peugeot busiņu e-Expert, kura 75 kWh akumulatoru var lādēt ar 100 kW jaudu.
Ceļotāji uzskata, ka infrastruktūras ērtību ziņā vispozitīvāk izceļas tieši Lietuva. Šeit ir daudz tādu uzlādes staciju pie galvenajiem ceļiem, kurās citi pakalpojumi netiek sniegti, taču šo trūkumu pagaidām kompensē fakts, ka enerģijas rezerves šādās vietās joprojām var papildināt pilnīgi bez maksas.