EK apstiprina 114 miljonu eiro ieguldījumu jaunu elektrovilcienu iegādei Latvijā

TVNET/FINANCENET
EK apstiprina 114 miljonu eiro ieguldījumu jaunu elektrovilcienu iegādei Latvijā
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Foto: Māris Kūrēns / TVNET

Eiropas Komisija (EK) ir apstiprinājusi kopumā vairāk nekā 332 miljonu eiro investīcijas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu uzlabošanai Latvijā un Lietuvā un aizsardzībai pret plūdiem Karlovacas un Sisakas apgabalā Horvātijā, portālu TVNET informēja EK pārstāvniecība Latvijā.

Tostarp tieši jaunu elektrovilcienu iegādei Rīgas un Pierīgas reģionā Latvijā EK ir apstiprinājusi investīcijas vairāk nekā 114 miljonu eiro apmērā no Kohēzijas fonda.

Tāpat apstiprināti vairāk nekā 158 miljoni eiro no Kohēzijas fonda dzelzceļa posma elektrifikācijai starp Kaišadori un Klaipēdu Lietuvā, bet vairāk nekā 60 miljoni eiro no Eiropas Reģionālās attīstības fonda tiks piešķirti, lai uzlabotu aizsardzību pret plūdiem Karlovacas un Sisakas apgabalā Horvātijā.

Eiropas Savienības Kohēzijas un reformu komisāre Elīza Ferreira paudusi gandarījumu par šo ieguldījumu apstiprināšanu. "Šīs kohēzijas politikas investīcijas būtiski uzlabos Latvijas, Lietuvas un Horvātijas iedzīvotāju dzīves kvalitāti!" viņa uzsvēra.

EK pārstāvniecībā skaidroja, ka ieguldījums Latvijā ir 23 pasažieru daudzvienību elektrovilcienu iegāde Latvijas dzelzceļam. Jauni elektrovilcieni aizstās daļu no novecojušā Latvijas ritošā sastāva, palielināsies dzelzceļa izmantošanas pievilcība,

un braucienu skaitam, kas valstī veikti sabiedriskajā transportā, izmantojot videi draudzīgus pārvietošanās līdzekļus, 2023. gadā būtu jāpalielinās līdz vismaz 2,7 miljoniem.

Līdzīgā veidā paredzēts, ka dzelzceļa posma elektrifikācija Lietuvā samazinās vides piesārņojumu, veicinot pāreju no fosilās degvielas uz atjaunojamo energoresursu enerģiju dzelzceļa transportā. Minētais posms ir daļa no 423,9 km līnijas, kas savieno Klaipēdu ar Lietuvas un Baltkrievijas robežu. EK pārstāvniecībā atzīmēja, ka Lietuvas elektrificētā līnija pašlaik veido tikai 8 % no tās dzelzceļa tīkla, un patlaban Klaipēdas–Kaišadores posmā tiek izmantoti tikai dīzeļvilcieni, kuru emisijas veido 3% no visām Lietuvas transporta nozares emitētajām siltumnīcefekta gāzēm. Jāatzīmē, ka dzelzceļa līniju elektrifikācija ir Eiropas transporta tīkla (TENT-T) attīstības pamatnostādņu galvenais noteikums, lai palielinātu ES dzelzceļa sistēmas efektivitāti.

Savukārt investīcijas Horvātijā tiks koncentrētas uz četru slūžu būvniecību vai atjaunošanu Šišļavičā, Brodarcos un divas slūžas Kupas un Koranas upes satekā, kā arī krastu aizsargkonstrukciju būvniecību un nostiprināšanu 131,8 km garumā.

EK pārstāvniecībā atgādināja, ka Horvātijā, kur Karlovacas un Sisakas apgabalā no 2014. līdz 2018. gadam 10 reizes piedzīvoti plūdi, tāpēc projekts ievērojami samazinās finansiālo kaitējumu, ko plūdi nodara ekonomikai, īpašumiem un infrastruktūrai.

Tēmas
Aktuālais šodien
Jaunākās ziņas
Svarīgākais
Uz augšu