Tūristu piesaistīšanai Latvija šogad plāno aktivitātes 20 valstīs

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Tūrists Rātslaukumā. Ilustratīvs attēls.
Tūrists Rātslaukumā. Ilustratīvs attēls. Foto: Zane Bitere/LETA

Tūristu piesaistei Latvija šogad plāno aktivitātes kopumā 20 valstīs, piektdien Latvijas Tūrisma konsultatīvās padomes (LTKP) izbraukuma sēdē norādīja Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Tūrisma departamenta direktore Inese Šīrava.

Viņa pauda, ka tūristu piesaistes reklāmas kampaņas tiek īstenotas gan Igaunijā un Lietuvā, gan citos prioritārajos tūrisma tirgos - Vācijā, Somijā, Zviedrijā, Norvēģijā un Lielbritānijā. Atsevišķas aktivitātes tiek īstenotas arī sekundārajos ārvalstu tirgos - Polijā, Nīderlandē, Francijā, Beļģijā, Itālijā, Īrijā, Austrijā, Dānijā un Spānijā, kā arī ASV, Japānā, Ķīnā un Dienvidkorejā.

Savukārt vietējā tūrisma veicināšanai arī šogad notiks kampaņa "Atvērtās dienas laukos", "Apceļo Latvijas pilis un muižas", Mājas kafejnīcu dienas, kā arī Latvijas apceļošanas auto orientēšanās spēle "Pievelc Latviju tuvplānā". Tāpat notiek aktivitātes biznesa tūrisma veicināšanai - kontaktbiržas, Latvijas tūrisma prezentācijas pasākumi, nodrošināta dalība starptautisko tūrisma biznesa pasākumos.

Kā aģentūru LETA informēja Ekonomikas ministrijā (EM), LTKP izbraukuma sēdē tūrisma nozares uzņēmumi pauda gatavību jaunajai tūrisma sezonai, vienlaikus norādot uz komersantiem aktuālajiem problēmjautājumiem - darbaspēka pieejamību un valsts atbalstu Latvijas kā tūrisma galamērķa popularizēšanai.

Padomes priekšsēdētājs Jānis Naglis norāda, ka kaut pēdējie divi gadi viesmīlības un sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumiem bijuši izteikti smagi, kā rezultātā pietrūkuši resursi iepriekš plānoto investīciju projektu īstenošanai, komersanti jaunajā tūrisma sezonā ir gatavi uzņemt gan Latvijas iedzīvotājus, gan ārvalstu viesus.

Vienlaikus Naglis aicina valsts pusi izvērtēt iespēju īstermiņā pagarināt nodokļu nomaksāšanas termiņu, un nodrošināt konkurētspējīgus nosacījumus nozares darbībai visā Baltijas reģionā, jo Covid-19 pandēmijas laikā Latvijā ieviestie ierobežojumi bija stingrāki kā kaimiņvalstīs. Tāpat viņš pauž aicinājumu pašvaldības izvērtēt iespēju savā īpašumā esošus tūrisma objektus nodot apsaimniekošanā privātajiem, sekmējot aktīvāku tūristu piesaisti un vienlaikus nodrošinot godīgāku uzņēmējdarbības vidi un konkurenci.

Sanāksmes laikā Jūrmalas valstspilsētas pašvaldība iepazīstināja ar tūrisma attīstības plānu Jūrmalas pašvaldībā, paužot gatavību šai sezonai, informējot par šovakar gaidāmajiem pasākumiem un aicinot arī Latvijas iedzīvotājus vairāk apmeklēt tūrisma objektus un pasākumus Jūrmalā. Tāpat arī Jūrmalas viesnīcu pārstāvji iepazīstināja ar savu skatījumu uz tūrisma attīstības iespējām pašvaldībā, kā arī pārrunāja kūrortoloģijas attīstības un tūrisma nozares atbalsta jautājumus.

Ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs (NA) uzsver, ka, neskatoties uz izaicinājumiem, ko radījusi gan Covid-19 pandēmija, gan arī Krievijas izraisītais karš Ukrainā, piektdien viņš guvis pārliecību, ka nozares komersanti ir gatavi meklēt un arī atrod jaunus darbības segmentus, rada jaunus tūrisma produktus, lai aktivizētu darbu un apkalpotu gan vietējos, gan ārvalstu tūristus.

LTKP ir Ministru kabineta izveidota konsultatīva institūcija, kuras mērķis ir veicināt saskaņotu tūrisma politikas izstrādi, īstenošanu un novērtēšanu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu