Tāpēc brauc, pat ņemot vērā visus riskus - ilgo stāvēšanu uz robežām, kas ir mērāma dienās, nevis stundās, salīdzinoši sarežģītos norēķinus un pārējās problēmas. Nozarei nācās ļoti mainīties un piemēroties apstākļiem," teica Godiņš.
Viņš skaidroja, ka laikā, kad Krievijas un Baltkrievijas tirgus samazinās vai vispār nav pieejams, viena daļa pārvadātāju mēģina pārorientēties uz Skandināviju vēl vairāk, viena daļa - uz Eiropu, viena daļa cenšas skatīties uz Dienvidaustrumu koridoriem - Gruzija, Armēnija, Azerbaidžāna, Kazahstāna, Uzbekistāna. Tās ir lielas distances, un, salīdzinot ar uz Centrāleiropu orientētiem uzņēmumiem, konkurēt ir sarežģīti, jo izmaksas ir lielākas.
Kā norādīja Godiņš, šobrīd redzams, ka uzņēmumiem ir salīdzinoši liela neskaidrība.
"Mobilitātes pakotnes ieviešana un prasības ir viena no lielajām neskaidrībām, bet vēl klāt nāk arī sankciju un kara jautājums. Turklāt viens no tirgiem bija arī Ukraina.
Cerams, ka Ukraina okupantu spēkus padzīs un atjaunos savas teritorijas, tad noteikti būs nepieciešams liels ieguldījums resursu ziņā - cilvēkresursi, kravas, transportlīdzekļi, izejmateriāli utt. Lai ukraiņi varētu atjaunot savu valsti," teica Godiņš, piebilstot, ka tad varētu pavērties citas iespējas kravu pārvadājumiem uz Ukrainu.
ATD vadītājs uzsvēra, ka šobrīd iezīmēt to, kāda būs gada otra puse un nākamais gads, ir salīdzinoši sarežģīti. Viens ir Eiropas piemērotās sankcijas, otrs - kādas būs pretējās puses sankcijas, kas nav uzminamas un prognozējamas.