Japānas valdība meklē iespējas, kā palielināt alkohola patēriņu sabiedrībā (7)

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: AP/Scanpix

Kamēr lielākajā daļā valstu tiek domāts, kā mazināt alkohola lietošanas problēmas jauniešu vidū, Japāna spērusi soli pretējā virzienā. Sākta kampaņa, kas aicina cilvēkus patērēt vairāk grādīgās dziras, vēsta “Financial Times”.

Japānas nacionālā nodokļu aģentūra (VID analogs Japānā) meklē idejas, kā palielināt alkohola patēriņu sabiedrībā, jo vietējā Finanšu ministrija brīdinājusi par fiskālām problēmām, ko rada sabiedrības novecošanās.

Neparastais projekts, kam dots nosaukums “Sake Viva!”, noslēgsies septembrī. Šajā projektā cilvēki vecumā no 20 līdz 39 gadiem aicināti iesniegt biznesa idejas, kā atdzīvināt alkohola nozari, kas saskaras ar demogrāfisko pārmaiņu, koronavīrusa pandēmijas un intereses zuduma radītām problēmām.

Japānas dzērienu industrija, neraugoties uz dažādām mārketinga aktivitātēm, pieredz smagu lejupslīdi. Tiek norādīts, ka alkohola patēriņš valstī samazinājies jau vairāk nekā desmit gadus pēc kārtas.

Valsts problēmu redz tajā, ka kopējie nodokļu ieņēmumi no alkoholiskajiem dzērieniem 2010. gadā sastādījuši trīs procentus, bet 2020. gadā tie bijuši vien divi procenti. Japānas valdībai ir hroniskas problēmas ar budžeta deficītu, līdz ar to Japānas parādsaistību apjoms ir divreiz lielāks nekā valsts IKP.

Alkohola patēriņa apjoma samazināšanās ir bijusi nenovēršama, jo iedzīvotāju skaits sācis samazināties. Turklāt iedzīvotāju skaits vecumā virs 65 gadiem ir palielinājies par vairāk nekā ceturtdaļu, salīdzinot ar situāciju pirms astoņiem gadiem.

Atsaucoties uz Japānas nodokļu aģentūras aprēķiniem, 1995. gadā viens Japānas iedzīvotājs gada laikā patērēja aptuveni 100 litrus alkohola, bet 2020. gadā šis rādītājs bija 75 litri.

Pasaules Veselības organizācijas 2018. gada dati liecina, ka vidējais alkohola patēriņš Japānā bijis lielāks nekā Ķīnā, taču ievērojami mazāks nekā Lielbritānijā. Japānas jaunieši alkoholu patērē mazāk, un arvien izplatītāka tendence ir tā, ka jaunieši vispār nedzer alkoholu.

Ņemot vērā sarūkošo iedzīvotāju skaitu un novecojušo sabiedrību, Japānas valdība meklē iespējas, kā nezaudēt nodokļu ieņēmumus no alkohola patēriņa. Tāpēc arī ir sākts projekts, meklējot idejas, kā palielināt alkoholisko dzērienu patēriņu.

Kampaņas organizētāji cer, ka projekta dalībnieki nāks klajā ar “jauniem produktiem un plāniem, kā palielināt alkohola patēriņu mājās”. Tāpat tiek pausta cerība, ka dzeršanas iedrošināšanā tiks izmantotas arī jaunās tehnoloģijas, piemēram, metaverss.

Japānas Veselības ministrija norādījusi, ka tā nesadarbojas ar vietējo nodokļu aģentūru šajā projektā, taču rūpīgi informēs par alkohola ietekmi uz veselību. Ministrija norādījusi, ka kampaņai jābūt saprātīgai, kas neveicinās pārmērīgu alkohola lietošanu.

Komentāri (7)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu