Maiznīcai "Liepkalni" pirmais pusgads šogad ir bijis izaicinājumu pilns; izmaksas pieaugušas vairākkārt (1)

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
"Liepkalni" maiznīca tirdzniecības centrā "A7".
"Liepkalni" maiznīca tirdzniecības centrā "A7". Foto: Ieva Čīka/LETA

Maiznīcai SIA "Liepkalni" šī gada pirmais pusgads ir bijis izaicinājumu pilns, tajā skaitā izmaksas pieaugušas vairākkārt,  informēja "Liepkalnu" vadības pārstāve Agne Eglīte.

Ja iepriekšējos divus gadus uzņēmums darbojās un centās attīstīties nestabilajos Covid-19 krīzes izraisītajos apstākļos, tad šis gads sācies ar ģeopolitisko krīzi, kas ķēdes reakcijas rezultātā spēcīgi ietekmējis visas izmaksu pozīcijas un plānošanu kā tādu padara par sarežģītu un neprognozējamu procesu.

Pieaugot energoresursu un degvielas cenām, uzņēmumam jāspēj segt ne tikai šīs izmaksas, bet arī izrietoši pieaugošās cenas visam, ko tās ietekmē, un kas savukārt nepieciešams tālāku produktu ražošanai, piemēram, visa veida izejvielas, iepakojums, transports un citi.

"Vērtējot mūsu uzņēmuma darbību un tā darbības rādītājus pirmajā pusgadā, lai to objektīvi novērtētu, nepieciešams analizēt ne tika ieņēmumus, bet arī izmaksas," sacīja Eglīte.

Tāpat viņa norādīja, ka, neskatoties uz to, ieņēmumi, salīdzinot pirmo pusgadu pērn ar 2022.gada pirmo pusgadu, ir palielinājušies par 11%, tas pie šī brīža kritiski pieaugošo izmaksu apstākļiem nav viennozīmīgi vērtējams rādītājs, jo, salīdzinot 2021.gada septembra izmaksas ar 2022.gada jūnija izmaksām redzams, ka tās ir pieaugušas vairākkārtēji - gāzei par 70%, elektroenerģijai par 78%, izejvielām maizei par 44%, izejvielām konditorejas produktiem par 34%, iepakojumam par 15%, transportam par 19%.

Savukārt, ja tiek analizēts uzņēmuma pirmais pusgads no cita rādītāja perspektīvas - saražoto kilogramu skaita, saražotais produktu daudzums, salīdzinot ar 2021.gada pirmo pusgadu, ir samazinājies par 5%.

"Raugoties uz vasaras periodu, pēc pārdošanas rādītājiem, pircējos bijis manāms pozitīvisms, taču bažas ir par potenciālo pirkšanas paradumu maiņu rudenī.

Ceram, ka mūsu lojālie klienti arī pie sarežģītajiem izmaksu apstākļiem izvēlēsies mūsu ceptos gardumus un maizi garšas un kvalitātes vadīti," komentēja Eglīte.

Jau vēstīts, ka 2020.gadā "Liepkalni" strādāja ar apgrozījumu 8,955 miljonu eiro apmērā, kas ir par 10,5% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga par 96,6% un bija 542 676 eiro.

Kompānija "Liepkalni" reģistrēta 1992.gadā, un tās pamatkapitāls ir 194 682 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmums pilnībā pieder Dagnim Čākuram.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu