Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā pienācis jaunais "Pasažieru vilciena" elektrovilciens

Elektrovilcienu 1. sastāvu plānots iekļaut maršrutos nākamā gada janvārī
TVNET
Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā pienācis jaunais "Pasažieru vilciena" elektrovilciens
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments 12
Jaunais "Pasažieru vilciena" elektrovilciens
Jaunais "Pasažieru vilciena" elektrovilciens Foto: Jānis Škapars/TVNET

Trešdien, 7. septembrī, plkst. 10.30 Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā norisinās "Škoda Group" uzņēmuma "Škoda Vagonka" ražotā elektrovilciena pirmā sastāva prezentācija, informē "Pasažieru vilciens".

TVNET uzrunāja pasākuma apmeklētājus, lai noskaidrotu viņu iespaidus par jauno elektrovilcienu. Apmeklētāji sacīja, ka jaunais vilciens līdzinās tiem, kādi redzami Vācijā un Austrijā. "Sēdēt ir ērti, ir rozetes, kā arī vieta bagāžai," sacīja kāds pasākuma apmeklētājs. TVNET novēroja, ka jaunajos vilcienos ir arī nodrošināta vides pieejamība cilvēkiem ar kustību traucējumiem. Lai gan peroni pagaidām nav vienā līmenī ar ieeju vagonos, pirmajam un pēdējam vagonam ir pandusi.

"Peronus ir plānots pielāgot līdz 2023. gada beigām," sacīja "Latvijas dzelzceļa" pārstāvis. 

Tāpat TVNET novēroja, ka vilcienos ir labierīcības. Taču nav īsti padomāts par vietu velosipēdiem. Vagoni ir nedaudz šaurāki nekā pašreizējiem vilcieniem. Tāpat vagoniem ir kāpnes, kas joprojām varētu apgrūtināt iekāpšanu ar divriteni. 

TVNET uzrunātais vilciena vadītājs jauno elektrovilcienu vērtēja pozitīvi - esot viegli saprast, kā to vadīt.

TVNET jau vēstīja, ka "Pasažieru vilciens" visus 32 elektrovilcienus, kuri būs pilnībā gatavi pasažieru pārvadājumiem, saņems līdz 2023.gada beigām. Katrs no tiem sastāvēs no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums būs 109 metri. Katrā vilcienā būs sēdvietas 436 pasažieriem.

Kompānijā arī norāda, ka jauno vilcienu gaita, salīdzinot ar pašlaik lietošanā esošajiem, būs vienmērīgāka un trokšņu līmenis salonos būs zemāks. Jauno vilcienu ātrums būs līdz 160 kilometriem stundā, kamēr tagadējiem tas ir līdz 120 kilometriem stundā. Maksimālo ātrumu būs iespējams attīstīt iecirkņos, kur to nākotnē ļaus dzelzceļa infrastruktūra.

Paredzēts, ka pēc jauno elektrovilcienu iegādes "Pasažieru vilciens" varēs ieviest intervāla grafikus visos elektrovilcienu maršrutos. Tas nozīmē, ka darbdienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm. Paredzēts, ka ar jaunajiem vilcieniem izpildīs reisus Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā.

Elektrovilcienu pirmo sastāvu plānots iekļaut maršrutos nākamā gada janvārī pēc tam, kad vilcienam būs veiktas visas nepieciešamās pārbaudes, informēja "Škoda Vagonka" valdes priekšsēdētājs Martins Bednarzs.

Viņš arī sacīja, ka patlaban uz Latviju ir piegādāti divi vilcienu sastāvi, kuriem pirmie dinamiskie testi jau ir veikti, bet ražotnē Čehijas pilsētā Ostravā esošie 40% vagonu no visa pasūtītā apjoma ir pēdējā montāžas fāzē.

Pasākumā piedalījās arī satiksmes ministrs Tālis Linkaits (K), kurš norādīja ka "Latvija ir pēdējā Eiropas Savienības (ES) valsts, kurā vēl kursē šādi [pašreiz apritē esošie] padomju laika vilcieni". Viņš arī atzīmēja, ka Latvija ir pēdējā ES valsts, kas vēl maina savu ritošo sastāvu.

Visa projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro, tostarp 23 jauno elektrovilcienu sastāvu iegāde plānota ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 114,211 miljonu eiro apmērā.

Tēmas
Aktuālais šodien
Jaunākās ziņas
Svarīgākais
Uz augšu