Darbam no mājām nevajadzētu pārvērsties par darbu 24/7 - kā to novērst? (2)

Egoiste
CopyLinkedIn Draugiem X
Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: Rymden/Shutterstock

Darbs no mājām vairs nav nekas neparasts. Šādam darba stilam ir ļoti daudz priekšrocību, kā piemēram - ceļā no un uz biroju patērētais laiks atkrīt no ikdienas rutīnas. Bet vai ilgtermiņā šis ieguvums atsver izplūdušo darba laiku?

Ir ļoti grūti novilkt robežas starp darbu un brīvo laiku, kad strādā no mājām. Bieži vien darba laiks, ko biroja telpās var kontrolēt, mājās ieilgst līdz vēlam vakaram. Īpaši dienās - kad no rīta miegs ir uzvarējis tradicionālo darba dienas startu un līdz "mājas ofisam" jāmēro vien pāris soļi. Protams, izņēmuma kārtā ikvienam no mums ir nācies strādāt ilgāk, lai sasniegtu nepieciešamos rezultātus, bet, ja izņēmuma gadījumi kļūst par ikdienu un darba laiks pārvēršas par 24/7, tad jārēķinās, ka darba uzdevumu kvalitāte strauji saruks, tāpat kā darbinieka mentālā veselība.

Ar darba laiku palielināšanos samazinās darbinieku atdeve. Un ilgtermiņā tā ir katastrofas recepte. Kad darbinieki sāk strādāt vairāk stundu, secīgi var rasties dažādas problēmas:

Pieaug kļūdu skaits. Pētījumi liecina, ka, jo vairāk stundu cilvēki strādā, jo lielāka iespējamība, ka viņi kļūdīsies un viņiem mazinās spriešanas spējas. Līdz ar to atpūta un pauzes darba laikā ir vajadzīgas kā pašiem darbiniekiem, tā uzņēmumam.

Var pasliktināties veselība. Jo vairāk darbinieki strādā, jo lielāka ir iespēja, ka viņiem radīsies dažādas kaites, piemēram, slikts miegs, depresija, diabēts, atmiņas traucējumi un sirds slimības. Gan vadītājiem, gan darbiniekiem jāatceras, ka 40 stundas nedēļā ir zelta vidusceļš.

Izdegšanas sindroms. Pārāk daudz darba stundu ir īsākais ceļš uz izdegšanu, no kuras var būt grūti atgūties. Efektīvi izvairīties no izdegšanas var, sākot novilkt stingras robežas starp darba un brīvo laiku, jo jārēķinās, ka atkopšanās no šī sindroma var ilgt no dažām dienām līdz pat vairākiem mēnešiem vai gadiem.

Dzīve ārpus datora ekrāna

Vai pēdējos gados jūs jūtaties izdeguši? Vai robežas starp darbu un mājas dzīvi kļūst arvien neskaidrākas? Tā ir nopietna problēma darbiniekiem "mājas biroja" laikmetā.

Amerikas Psiholoģijas asociācijas 2021. gada ASV pieaugušo darbinieku darba un labklājības veiktā statistika atklāja, ka 79% darbinieku mēneša laikā pirms aptaujas bija piedzīvojuši ar darbu saistītu stresu, un gandrīz trīs no pieciem ziņoja par šī radītā stresa negatīvajām sekām.

Viens no pasaulē populārākajiem alus zīmoliem "Heineken" ir nācis klajā ar tiešu problēmas risinājumu: viedais pudeļu attaisāmais "The Closer", kas automātiski izslēdz programmas datorā, kad ar to tiek atvērta, piemēram, "Heineken" bezalkoholiskā alus pudele. Viedais pudeļu attaisāmais darbojas ar "Bluetooth". Tas ir simbolisks reklāmas priekšmets ar skaidru vīziju -

visam ir jāzina savs mērs un, piemēram, esot draugu vai ģimenes kompānijā piektdienas vakarā, var un vajag aizmirst par ikdienas darba lietām.

Foto: Publicitātes foto.

Galvenais, kas ir jāapzinās, ka darbinieki nav vienīgie, kas atbild par savu darba grafiku, - biznesa tiešsaistes žurnāls "Inc" uzsver, ka komandas noslodze ir vadītāju atbildība:

Publicējiet komandas grafiku, lai visiem būtu skaidrs par citu darba laiku. Kad jūsu komanda strādā no mājām, jums ir jāsagaida, ka darba stundas tiek veltītas darbam un laiks, kas nav darba stundas, tiek rezervēts personīgajam laikam. Tas pasargā jūsu komandu no pārāk liela darba apjoma, kas var radīt sliktu produktivitāti un traucētu biznesa attīstību. Tāpat kā birojā, var gadīties, ka cilvēki reizēm strādā vairāk vai maina savu darba grafiku, publiski pieejams darba grafiks mazina iespējas iztraucēt kolēģi viņa atpūtā.

Neplānot darba grafiku pēc sava darba apjoma. Esat kādreiz dzirdējuši no saviem vadītājiem tādus tekstus kā "dariet, kā es jums saku, bet nedariet tā, kā daru es"? Ļoti daudzi vadītāji strādā 24/7 un ir pārsteigti, ka komanda sāk atdarināt viņus. Ja nākas strādāt naktī vai nedēļas nogalē, izvairīties no sazināšanās ar personālu un, ja rodas kādi jautājumi, ieplānojiet tos izsūtnē darba laikam. Ja gadās strādāt vēlas stundas un nākas sazināties ar kolēģiem, noteikti vienmēr ir jāpaskaidro apstākļi, kāpēc jūs strādājat ilgāk, un jāuzsver, ka tas ir izņēmums, nevis norma.

Tāpat vadītājiem ir jāsagaida no darbiniekiem, ka noteiktās darba stundas tiks pilnībā veltītas darbam. Uzstādot toni, ka jūsu komandai nevajadzētu strādāt 24/7, jūs arī uzstādāt toni, ka darba laikā viss, ko viņiem vajadzētu darīt, ir tikai un vienīgi ar darbu saistīti pienākumi. Šis ir pamatu pamats veselīgam darba ritmam, kad vadītājs novelk skaidras robežas, kad ir darba laiks un kad ir atpūta, un šo arī pats pret kolēģiem ievēro.

Raksts tapis sadarbībā ar "Heineken".

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Uz augšu