Itālija: 2021.gadā influenceru mārketinga jomā Itālijā bija nodarbināti aptuveni 450 000 cilvēku. To vidū vairāk nekā 350 000 – paši influenceri un digitālā satura veidotāji, bet pārējie – starpnieki, piemēram, sociālo tīklu platformas, menedžeri, talantu aģentūras, mārketinga aģentūras vai mediju centri. Itālijas influenceru tirgus vērtība 2021.gadā sasniedza 280 miljonus eiro, bet pieaugums salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu sasniedza 15%. Svarīgākie sektori ir mode un skaistumkopšana, kas aizņem gandrīz trešo daļu visa tirgus (31%), tam seko ceļojumi, ēdieni un dzīves stils (18%), kuru būtiski ietekmēja pandēmija, un fitness un veselīgs dzīves veids (15%).
“Varam pētīt jebkuru valsti – visur ir vērojama sprādzienveidīgs sadarbības pieaugums starp uzņēmumiem un influenceriem.
Pandēmijas laikā tika fiksēts influenceru radītā reklāmas satura pieaugums par 72%, un šī tendence saglabāsies arī nākotnē.
Tā kā pieprasījums pēc influenceru pakalpojumiem pieaug ar katru dienu, daudzi no viņiem cenšas deleģēt administratīvos pienākumus - piemēram, līgumu sagatavošanu, grāmatvedību, atskaites, sadarbības termiņu un nosacījumu ievērošanu, kā arī savu interešu pārstāvēšanu pārrunās un rūpes par savu tēlu – profesionāļiem, proti, talantu aģentūrām. Piemēram, tikai pusgada laikā Latvijā pirmā talantu un influenceru aģentūra “Collex” uzņēmās rūpes par 60 digitālā satura veidotājiem: Marku Rivu, Signi Meirāni, Annu Bīrmani, Indru Salceviču, Armandu Jaunzemi, Jūliju Verbicku, Kristīni Beitiku, Ullu Zirni un daudziem citiem,” komentē Ševeļovs.
Ņemot vērā straujo attīstību, influenci sadarbībai piesaista ne tikai aģentus, kas pārstāv to intereses, bet arī veselas radošās komandas – operatorus, režisorus, fotogrāfus, grimētājus, radošos direktorus, scenāristus un producentus. Jo augstāks “zvaigžņu” līmenis, jo plašāks ir speciālistu loks, kuri ir iesaistīti satura un reklāmas veidošanā.
“Acīmredzami, ka influenceru mārketings ir atnācis, lai paliktu, un pandēmija un karš ir bijuši tā attīstības katalizatori, vienlaikus izvirzot sabiedrībai un digitālā satura autoriem nopietnus jautājumus par ētiku, medijpratību un toleranci,” secina Ševeļovs, piebilstot, ka prognozētais 15% pieaugums nākamgad ir ļoti pieticīga prognoze, ievērojot aktuālās tendences.