Ja auto mazgā paša rokām, tad ir pāris būtiskas nianses, kas būtu jāievēro
- Neatkarīgi no tā, vai auto tiek noskalots ar augstspiediena mazgātāju vai rūpīgi mazgāts ar sūkli un ziepēm, rūpīgi jānoskalo visas vietas, kur sakrājušies dubļi, ūdens un viss pārējais, kas ar to nāk komplektā.
- Pirms apstrādes ar sūkli vai mikrošķiedras drānu jāpārliecinās, ka visi netīrumi ir rūpīgi noskaloti, lai nesaskrāpētu auto krāsojumu.
- Līdzīgi jārīkojas pirms vaska uzklāšanas - lai nebojātu krāsojumu, auto ir kārtīgi jānomazgā. Atceries - kas par daudz, tas par skādi, - tāpēc ar vasku pārspīlēt nevajag.
Vasks ir papildu aizsardzība pret sāls un dažādu ķīmisku savienojumu iedarbību uz auto virsbūvi. Vaskošanas laikā tiek uzklāta plāna vaska kārtiņa, kas aizkavē ārējo faktoru iedarbību, aizkavējot arī korozijas veidošanos.
Tīrs auto - drošs auto
Sniegs, sāls, ledus, lapas, eļļaini nosēdumi - tas viss ietekmē mūsu drošību uz ceļa, jo īpaši, ja atrodas uz auto priekšējā vējstikla. Ziemā nepietiek tikai ar logu šķidrumu, lai parūpētos par redzamību uz ceļa.
Tīri auto stikli un lukturi ir ļoti būtiski drošai braukšanai. Tāpat regulāri jāpārliecinās, ka labi saskatāmas ir arī numurzīmes.
Papildu drošībai auto bagāžas nodalījumā vēlams glabāt rezerves kanniņu ar ziemas logu šķidrumu. Starp citu, ziemā lieti noder arī saulesbrilles, jo saule ir daudz spēcīgāka nekā vasarā. Tā kā bieži vien vējstikls ir netīrs, tad apžilbināts autovadītājs rada papildu bīstamību, jo nepārredz visu brauktuvi.
Ja ziemā ierastie auduma salona paklājiņi netiek nomainīti uz gumijas paklājiem, tad ar laiku tie paliek tik slapji, ka neizžūst.
Papildus uz tiem novērojami balti pleķi - arī tas ir sāls. Ja ilgāku laiku paklāji netiek žāvēti, tad šis mitrums sāk sūkties auto grīdā. Mitruma un sāls mijiedarbībā arī auto grīdai piezogas korozija, un mēs visi zinām kāds tam ir rezultāts.
Baltie pleķi rada arī nekopta auto salona iespaidu, tāpēc ziemas sezonā vislabāk ir izmantot gumijas paklājiņus, kurus ir viegli noskalot un nosusināt.