Fakti, ko jūs vēl nezinājāt par pakomātiem

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: publicitātes

Vai esat kādreiz iedomājušies par to, kas notiek ar precēm, kad tās iegādājaties internetā? Iespējams, tās tiek vestas tūkstošiem kilometru līdz beidzot sasniedz adresātu. Paku pakalpojumi strādā visu diennakti, sešas dienas nedēļā, taču tas, cik ātri saņemsiet savu pirkumus, ir atkarīgs ne tikai no piegādes uzņēmuma, bet arī pārdevēja iespējām.

Pirmos kurjerus mēdz dēvēt par pasta pārvadātājiem, maratona skrējējiem vai viduslaiku vagonu vadītajiem, bet patiesībā mūsdienu paku pakalpojumi nav iedomājami bez tehnoloģijām.

Vidēji diennaktī „Venipak“ 23 izveidotajos termināļos Baltijas valstīs pircējiem tiek sašķiroti un nogādāti 42 tūkstoši sūtījumu. Cauru diennakti vairākās maiņās cilvēki rūpējas par to, lai sagatavotās paciņas nonāktu pie saviem pircējiem. Piemēram, ja darba dienas sākumā tiek izsūtīta paka no Klaipēdas, to jau nākamajā dienā saņem adresāts Rīgā vai arī kādā no citām pislētām.

Tehnoloģiju uzņēmums paku piegādātājs?

„Venipak“ vadītājs Justs Šablinsks stāsta, ka vispirms visas pakas tiek šķirotas automātiski jeb ar moderna konveijera palīdzību. Tas notiek ar īpašu numuru starpniecību, kas atrodas uz iepakojuma, tādējādi identificējot pilsētu, kurā konkrētajam sūtījumam jānonāk. Pēc tam paku šķirotāji, kuri ir atbildīgi par konkrētām pilsētām, tās novāc no konveijera un nodot tālāk šoferiem, kuri sūtījumus izvadā uz dažādām vietām.

Visbiežāk šīs pakas tiek izvadātas pa pilsētām naktī, bet pie pasūtītājiem nonāk no rīta. Interesanti, ka pieredzējis kurjers var piegādāt aptuveni 100 paku dienā, savukārt rekords ir – 192 pakas vienā dienā.

Ar viedo tehnoloģiju palīdzību, kuras ""Venipak" IT un tehnoloģiju komanda izstrādā un testē paši, kurjera datorizētais maršruts no rīta automātiski tiek pārnests uz portatīvajiem paku skeneriem. Tāpēc, piegādājot sūtījumus dienas laikā, atliek vien sekot norunātajam maršrutam un prasmīgi manevrēt pa pilsētas pagalmiem vai stāvvietām. Šis tehnoloģiskais risinājums, ļauj arī diezgan precīzi noteikt piegādes laiku un iepriekš informēt sūtījuma saņēmēju.

Pirmie paku skapji uzmanību neizpelnījās

Vēl viena uzņēmuma izstrādātā tehnoloģija ir paku skapīšu jeb pakomātu pieejamības automātiskā uzraudzība. Tāpat kā maršrutu, arī to sūtījumu skeneros uzrauga kurjeri. Sūtījumus paku skapīšos nogādā divas reizes dienā, lai iedzīvotāji tos varētu izņemtu pēc iespējas ātrāk jeb pusdienlaikā un pēc darba laika, kad cilvēkiem ir visērtāk atrast laiku. Ar automātiskās uzraudzības palīdzību var vienkārši sekot līdzi pakomātu piepildījumam un operatīvi ievietot nākamos sūtījumus.

Kā norāda Šablinsks, tieši šīs tehnoloģijas palīdz pilsētās izvietot salīdzinoši mazus pakomātus, kas neaizņem daudz vietas, apkalpojot lielu klientu skaitu bez rindām. Pašreiz „Venipak“ ir vienīgais uzņēmums, kas šādi uzlabo savu operētājsistēmu, ražojot pakomātus Lietuvā, kas nodrošina arī bezkontakta pieņemšanu. Šīs iekārtas durvis atver trīs sekundēs, noskanējot QR kodu, tādējādi pilnībā izslēdzot kontaktu ar iekārtu un potenciālajiem mikrobiem.

„Venipak“ pirms 11 gadiem bija pirmais uzņēmums, kas tirgū ieviesa pakomātus, taču ne tirdzniecības centri, ne arī klienti šim piedāvājumam toreiz vēl nebija gatavi, tāpēc nācās vēl kādu laiku pagaidīt, līdz tirgus bija gatavs šādam jauninājumam. Pašreiz Baltijas valstīs kmpānija jau izvietojusi gandrīs 450 pakomātus.

Desmit gadu laikā nozare ir pilnībā mainījusies: preču klāsts ir paplašinājies, un patērētāju pieredzes kvalitāte ir ievērojami uzlabojusies. Paredzams, ka pakomāti kļūs vēl populārāki un kļūs par pircēju pirmo izvēli, tādējādi ietaupot arī CO2 izmešus, ar ko jārēķinās gadījumos, kad kurjers paku nogādā tieši līdz durvīm ar auto.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu