Diskusijas par SM piešķiramo finanšu apjomu ar finanšu ministru Arvilu Ašeradenu (JV) vēl turpināšoties vakara gaitā.
Pēdējo gadu laikā, tostarp Krievijas uzsāktā kara Ukrainā ietekmē LDz kravu pārvadājumi ir ievērojami sarukuši, atzīmēja politiķis.
Pēc viņa teiktā, LDz vadība atzīst, ka uzņēmums varētu iztikt bez valsts subsīdijas tādā gadījumā, ja kravu pārvadājumu apjoms sasniegtu 25 miljonus tonnu. Tomēr šogad LDz izdevās veikt pārvadājumus 19 miljonu tonnu apmērā, un nākamā gada pārvadājumi tiek plānoti 16 miljonu tonnu apjomā, atzīmēja Vitenbergs.
LDz vadības un arodbiedrības pārstāvji tikšanās laikā ar SM esot norādījuši, ka ir nepieciešams valdības lēmums par papildu līdzekļiem uzņēmumam, lai nodrošinātu sociālās garantijas uzņēmuma darbiniekiem, kā arī, lai tiktu turpināti dažādi Eiropas Savienības līdzfinansētie projekti, tai skaitā vairāk kā 40 peronu pārbūve līnijās, kurās nākotnē varētu kursēt jaunie elektrovilcieni.
Šos ievērojamos līdzekļus esošajā LDz saimnieciskajā modelī ir grūti nodrošināt, pauda politiķis.
Vitenbergs apgalvoja, ka tuvākajos mēnešos sagatavos detalizētu informāciju par koncerna tālāko darbību. Ministrijā tikšot arī turpināts darbs ar līdzekļu optimizāciju un pārvaldības modeļa nomaiņu.