Lidostas "Rīga" pārstāvji aģentūrai LETA skaidroja, ka lidostā ir ieviesta regulāra darījumu partneru sankciju uzraudzības sistēma, savukārt sadarbības līgumos iekļautā sankciju klauzula cita starpā paredz arī tiesības izbeigt līgumsaistības, ja attiecībā pret darījuma partneri Latvijai saistošas sankcijas tiek piemērotas.
Lidostas pārstāvji uzsvēra, ka ir atkārtoti pārbaudījuši publiski pieejamo informāciju par lidostas sadarbības partneri "Rixjet Riga" un konstatējuši, ka šim uzņēmumam, tā dalībniekiem, amatpersonām, patiesā labuma guvējiem vai akcionāriem nav piemērotas Latvijai saistošas sankcijas.
Ja lidosta konstatēs, ka kādam tās sadarbības partnerim tiek piemērotas Latvijai saistošas sankcijas, tā rīkosies atbilstoši Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likumā noteiktajam.
Savukārt Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji aģentūrai LETA norādīja, ka SM nostāja attiecībā uz noteiktajām sankcijām ir strikta - tās ir jāievēro visiem resora uzņēmumiem, tostarp arī lidostai "Rīga". Vienlaikus, jāņem vērā, ka par sankciju un cita noteiktā regulējuma ievērošanu lidostā "Rīga" atbildīga ir uzņēmuma valde, kuras darbību uzrauga uzņēmuma padome.
Dilba Lietuvas sabiedriskajam radio ceturtdien teica, ka "mūsu stingra pozīcija ir tāda, ka [LTOU] ir jāpastiprina risku pārvaldība un jāpārskata visi ar (..) lidostas teritorijā strādājošajiem uzņēmumiem noslēgtie līgumi, lai nebūtu pat visniecīgākās iespējas, ka labumu gūst ar naidīgām valstīm saistītas personas".
"2021.gadā izvērtētā un prezentētā informācija izskatījās citādi. Pašreizējā ģeopolitiskā situācijā labuma guvēju un akcionāru struktūrā varētu raisīt vairāk jautājumu gan no nacionālās drošības, gan kompānijas reputācijas viedokļa," Dilba klāstīja.