Saeima lems par būtiskām izmaiņām tehniskās apskates tirgū (5)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Transportlīdzekļu valsts tehniskā apskates vieta Ceļu satiksmes un drošības direkcijā.
Transportlīdzekļu valsts tehniskā apskates vieta Ceļu satiksmes un drošības direkcijā. Foto: Edijs Pālens/LETA

Atbalstot Saeimas deputāta Andra Kulberga (AS) iesniegtos grozījumus Ceļu satiksmes likumā, turpmāk tiks samazināts transportlīdzekļu tehniskās apskates biežums, savukārt autoservisiem, izejot speciālu akreditāciju, būs iespēja nodrošināt tehniskās apskates pakalpojumu. Par visiem priekšlikumiem Saeima lems ceturtdien, 22. jūnijā.

Kā skaidro Kulbergs, grozījumi samazinātu transportlīdzekļu tehniskās apskates biežumu, paredzot, ka Latvijā un ārvalstīs iepriekš nereģistrētam vieglajam automobilim nosakāmā tehniskās apskates periodika būs 3+2+2+2+1 gads. Šīs izmaiņas Saeimas pozitīva balsojuma gadījumā stātos spēkā no 2025. gada 1. janvāra.

Tāpat izmaiņas skartu Ceļu satiksmes likuma 16. panta trešo daļu, no kuras tiktu izslēgti noteikumi, kas liedz akreditētām personām veikt komercdarbību, kas saistīta ar automobiļu tirdzniecību, apkopi, remontu, atjaunošanu vai tehnisko kontroli viņu īpašumā esošajiem transportlīdzekļiem.

Citiem vārdiem, turpmāk tehniskās apskates pakalpojumus varēs piedāvāt autoservisi, kuri būs izgājuši attiecīgu akreditāciju. Šobrīd transportlīdzekļu tehniskās apskates veikšanas tiesības ir tikai Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) akreditētām personām.

"Jau iepriekš Konkurences padome aicināja atbrīvot transportlīdzekļu tehniskās apskates tirgu no CSDD 20 gadu ilgā monopola stāvokļa. Jauno grozījumu pieņemšana nozīmētu tirgus liberalizāciju, sniedzot iespēju attīstīt jaunas uzņēmējdarbības iespējas un palielinot konkurenci, kas nozīmētu arī cenu samazinājumu un pakalpojumu kvalitātes konstantu optimizāciju. Savukārt tehniskās apskates intervālu samazināšana veicinātu jaunu transportlīdzekļu iegādi, padarot to par vēlamāku izvēli nekā lietotu spēkratu iegādi, kā rezultātā tiktu atjaunots Latvijas novecojušais autoparks. Ir nepieciešams sākt mērķtiecīgu pārejas procesu uz mūsdienīgām normatīvām prasībām, lai Latvijā tiktu ieviesta modernizēta likumdošana, kas atspoguļotu sabiedrības mainīgās vajadzības un attīstības tendences," norāda Kulbergs.

Kulbergs atzīmē, ka ilgtermiņā ieguvēji būtu tieši autovadītāji, jo tehniskās apskates veikšanas process kļūtu daudz efektīvāks. "Šīs izmaiņas mazinās ieilgušo slogu, kas saistīts ar tehniskās apskates gaidīšanu nepiedodami garās rindās, un tiks būtiski atvieglota autovadītāju dzīve, padarot tehniskās apskates procesu efektīvāku un ērtāku. Izmaiņas ne tikai atvērs tehniskās apskates tirgu, bet arī radīs jaunas iespējas komersantiem, nodrošinot plašāku tehniskās apskates veikšanas tīkla izvedi," skaidro Kulbergs.

Kulbergs arī uzsver, ka tikpat svarīga kā tehniskās apskates sistēmas optimizēšana ir pakalpojuma kvalitātes un standartu uzraudzība. "Lai veicinātu godprātīgu autoservisu darbu, nepieciešams izveidot stingrus sodu mehānismus. Sistēmai ir vienlaikus jāuzrauga komercdarbības veicēji un jāveicina viņu izaugsme, no tirgus efektīvi izslēdzot tos, kuri neievēros noteiktās prasības. Tā tiktu nodrošināti augstākās kvalitātes pakalpojumi," piebilst deputāts.

Komentāri (5)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu