Krievija var palikt bez starptautiskajiem avioreisiem pēc atslēgšanas no "aviācijas SWIFT" (4)

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Reuters / Scanpix

Krievijas un ārrvalstu aviopārvadātāji jau šoruden varētu saskarties ar lielām problēmām veikt reisus starp Krieviju un citām valstīm.

Problēmas var rasties gadījumā, ja Krievija tiks atslēgta no telekomunikācijas kanāliem, kas pieder globālajam civilās aviācijas pakalpojumu sniedzējam, Šveices kompānijai “Societe Internationale de Telecommunication Aeronautiques” (SITA).

Kā izdevumam RBK atklājuši trīs avoti Krievijas un ārvalstu lidsabiedrībās, SITA ir uzskatāma par aviācijas analogu starpbanku sistēmai SWIFT. Tas ir izplatītākais pasaules civilajā aviācijā, kas ļauj apmainīties ar informāciju starp lidsabiedrībām un lidostām. Sistēmu izmanto vairāk nekā 2500 klientu 200 valstīs, un SITA tehnoloģijas tiek izmantotas 90% starptautisko reisu.

“Atslēdzot Krieviju no SITA septembra beigās, Krievijas pārvadātāji vairs nevarēs nodot vitāli svarīgo informāciju ar reisiem, pasažieriem un citus datus lidostām,” skaidroja viens no avotiem.

Ārvalstu pārvadātāji, savukārt, paliks bez ierastā datu apmaiņas kanāla ar Krievijas ilidostām. “Problēma ir, tā ir liela, un tai noteikti nepieciešams risinājums,” norādīja avots ārvalstu lidsabiedrībā.

Krievijas Transporta ministrijā norāda, ka zina par problēmu un gatavojas organizēt alternatīvus saziņas kanālus starp Krievijas un starptautiskajiem civilās aviācijas tīkliem.

Tiek norādīts, ka kompānija SITA nolēma apturēt savu darbību Krievijā kara dēļ Ukrainā. Lielākā daļa SITA pakalpojumu tika atslēgti jau 2022. gada laikā.

Šeremetjevas, Domodedovas, Pulkovas, Kazaņas un “Reģionu lidostu” holdings (kas pārvalda lidostas Jekaterinburgā, Samarā un citur) paziņoja par gatavību strādāt ar jebkuru lidsabiedrību un ieviest savus alternatīvos saziņas kanālus.

Krievijas lidsabiedrības pakāpeniski pielāgojas jaunajiem kanāliem, bet ārvalstu lidostām un pārvadātājiem nāksies pielāgoties Krievijas alternatīvajām tehnoloģijām, norādījis “AviaPort” vadītājs Oļegs Panteļejevs.

Ir arī virzieni, kuros nepieciešama īpaša uzmanība. Piemēram, runājot par Ķīnu.

“Ja vēl problēmām, kādas ir ar informācijas apriti starp Krievijas lidsabiedrībām un Ķīnas robežsardzes institūcijām, var rast kādu risinājumu, tad to, kā atrisināt problēmu ar vienotas informācijas nodošanas sistēmas trūkumu, skaidrības nav, jo Ķīnai nav sapratnes par to,” sacīja avots.

Transporta ministrija sola atrisināt visus neskaidros jautājumus ar Ķīnu “vienas tikšanās laikā” ar Ķīnas aviācijas nozares amatpersonām.

“Daudzās valstīs SITA risinājumi nav vienīgie. Jebkurā gadījumā – informācijas apmaiņa starp lidsabiedrībām un lidostām ir jānodrošina ar alternatīviem veidiem,” teica biļešu rezervācijas sistēmas ORS vadītājs Aleksandrs Sizincevs.

Komentāri (4)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu