Vai Turcijas uzņēmumu apvienība izslēgta no “Rail Baltica” projekta tieši Krievijas partneru dēļ, atbildes uz šo jautājumu nav. VDD atturējās konkrēto gadījumu komentēt.
EDZL stāsta, ka “Rail Batica” projektā jau bijis šāds precedents, ka dalībnieks izslēgts VDD iebilžu dēļ.
“de facto” zināms, ka agrākā iepirkuma stadijā no iepirkuma izslēdza Ķīnas kompāniju.
Turcijas uzņēmumu apvienība ir apstrīdējusi izslēgšanu no konkursa Iepirkumu uzraudzības birojā. Tādēļ trases būvnieks vēl var arī mainīties.
LTV raidījumam “IC İÇTAŞ” un “DOĞUŞ” pauda, ka par izslēgšanu no iepirkuma bijuši pārsteigti, jo bija iesniegušu ar atrāvienu vislabāko finanšu piedāvājumu. “Saistībā ar jūsu jautājumu par Valsts drošības dienesta rekomendāciju, mēs vēlamies precizēt, ka neesam saņēmuši tās kopiju vai jebkādu informāciju, kas attiecas uz to. Tāpēc mēs nezinām konkrētos pamatojumus. (..) Mēs neuzskatām, ka tas ir saistīts ar Turcijā būvējamo atomelektrostacijas projektu, jo uz projektā iesaistītajām struktūrām netiek piemērotas nekādas sankcijas. Mūsu uzņēmums ir veiksmīgi īstenojis daudzus liela mēroga projektus, īpaši Āzijā, Eiropā un ASV,” rakstīts kompānijas atbildē.
Gan EDZL, gan nu jau bijušais iekšlietu ministrs Māris Kučinskis (AS), kura pārraudzībā atradās Valsts drošības dienests, ir pārliecināti, kas lēmums bijis pareizs. “Es esmu diezgan drošs, ka šī tiesvedība Latvijai īsti ne ar ko nedraud,” pauda ministrs.
Jāprecizē, ka Turcijas būvnieku apvienības piedāvātā cena, lai arī bija viszemākā, varēja arī mainīties, ja pasūtītājs būtu vērtējis, vai aprēķini ir adekvāti. Taču, kā noprotams, apvienība tika izslēgta pirms detalizētas finanšu piedāvājuma izskatīšanas.