Masks nosaucis "Twitter" jauno vērtību; investori to sauc par "pārlieku optimistisku"

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Reuters / Scanpix

Gada laikā kompānija “Twitter”, kas nu zināma kā X, zaudējusi 55% savas tirgus vērtības. Īlons Masks, kurš sociālo tīklu iegādājās par 44 miljardiem dolāru, samazinājis tā pašreizējā vērtību līdz 19 miljardiem dolāru, vēsta “The Verge”.

X darbinieki saņēma akcijas, ņemot vērā, ka uzņēmuma vērtība ir 19 miljardi dolāru. Tas ir pirmais oficiālais kompānijas novērtējums pēc tam, kad to iegādājās amerikāņu miljardieris. Dokumentos teikts, ka “taisnīgu kompānijas tirgus vērtību nosaka X direktoru padome”.

Iegādājoties “Twitter”, Masks plānoja ieviest līdzīgu atalgojuma sistēmu, kāda ir viņa citā kompānijā “SpaceX”. Tā, piemēram, darbinieki var pārdot daļu savu akciju trešajām personām.

Akcionāru tipa atalgojums, ko piedāvā X darbiniekiem, tiek dēvēts par ierobežota tipa vienībām. Respektīvi, akcijas tiek nopelnītas četru gadu laikā un tās kļūst par nodokli apliekamu ienākumu tikai pēc kāda noteikta “likvīda notikuma”, piemēram, veicot akciju kotēšanu biržā vai arī pārdodot kompāniju, teikts iekšējos dokumentos.

Vēl nesen X darbinieki pauda neizpratni par kompānijas patieso vērtību. Jaunākais Maska novērtējums gan rada šaubas. Viens no lielākajiem X investoriem, kompānija “Fidelity”, uzskata, ka Maska novērtējums “ir pārlieku optimistisks”, jo realitātē kompānija kopš Maska kļūšanas par īpašnieku ir zaudējusi 65% vērtības.

Martā Masks paziņoja, ka viņa iegādātā uzņēmuma vērtība ir 20 miljardi dolāru, kas nav pat puse no 44 miljardiem, ko miljardieris samaksāja par kompāniju. “Fidelity” uzskata, ka uzņēmuma vērtība varētu būt ne lielāka par 15 miljardiem dolāru.

“Pew Research” dati liecina, ka lielākā daļa “Twitter” lietotāju platformā pavada arvien mazāk laika, bet iepriekš aktīvākie lietotāji retāk veic ierakstus.

Iepriekš vēstīts, ka Masks jūlijā pārdēvēja “Twitter” par X, tādējādi īstenojot plānu par kompānijas pārvēršanu par “lietotni absolūti visam”. Tas paredz ieviest maksājumu sistēmu platformā, kā arī palielināt video satura īpatsvaru.

Pēc analītiskās kompānijas “Guideline” datiem, ikmēneša ienākumi no reklāmas ASV samazinājušies par vismaz 55%, salīdzinot ar laiku, pirms Masks iegādājās “Twitter”.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu