Modes revolucionārs Ralfs Lorēns: es ienīstu modi, es radu pasauli!

Foto: Publicitātes, TVNET kolāža
Egoiste
CopyLinkedIn Draugiem X

Ikoniskā tēlainība, spēja pārvērst amerikāņu sapņus realitātē un vienkārši veiksme Ralfam Lorēnam (Ralph Lauren) sniedza iespēju izveidot vienu no veiksmīgākajiem zīmoliem modes vēsturē, ar ko pelnīt miljonus. Kā tas izdevās? Lorēna šarmantā personība kopsolī ar talantu un aizrautīgo mārketingu bija spēcīgs ierocis, lai radītu revolūciju starptautiskajā modes industrijā. 

Ralfs Lorēns ir pirmais modes mākslinieks, kurš sevi vairāk raksturo kā stilistu un pakalpojumu sniedzēju, nevis dizaineru:

"Neesmu modes cilvēks. Es nenāku no modes pasaules, un man nepatīk pie tās piederēt. Tā ir pārāk mainīga, tāpēc nekad no tās neesmu iespaidojies. Mani saista ilgmūžība, laika ritums, stils - nevis mode."

Lorēna apģērbu kolekcijas tematika vienmēr ir viena, un tā veido zīmola identitāti, mūžīgo noturību un atpazīstamību visā pasaulē. Viņa vārds bieži vien ir kā sinonīms ikoniskajam vīriešu apģērbam, neatkarīgi no tā, vai tas ir grezns uzvalks vai klasisks polo krekls. 

Foto: Publicitātes foto

Kur tad slēpjas panākumu atslēgas?

Lorēns spēja nojaust cilvēku vēlmes un tās pārvērst dzīves stila simbolos. Tieši Lorēns deva iespēju vidusšķiras cilvēkiem izskatīties kā aristokrātiem, augstās sabiedrības elitei. 

"Mani vienmēr ir iedvesmojuši privātskolu audzēkņi - formastērpi, skolas formas, klasiskie aksesuāri, manieres un ģērbšanās veids," teicis Lorēns. 

Lorēna modes nama klienti tiek aicināti identificēties ar britu aristokrātiju, Holivudas zvaigznēm, Amerikas austrumkrasta augstāko sabiedrību un tā gūt panākumus sabiedrībā. 

Otra Lorēna panākumu atslēga ir agresīvā mārketinga stratēģija, kas radīja zīmolam arī visaptverošu telpu. Telpas piemērs ir Lorēna formas veikals Medisona avēnijā Ņujorkā. Nams celts 1890. gadā franču renesanses stilā. Tā iekštelpas izstrādātas, lai izstādītu ne vien Lorēna apģērbu kolekcijas, bet arī interjera priekšmetus, smaržas un aksesuārus, kas pircējam simboliski rada sajūtu, ka viņš pieder šim zīmolam.

Ieskats radošajā darbībā: 

  • 1967.g. Lorēns atsakās no ierastās šaurās, tumšās kaklasaites (7 cm) un tā vietā rada platu kaklasaiti (10 cm) ar krāsainiem rakstiem. Šis galantērijas izstrādājums tirgū nonāk ar Polo firmas zīmi un strauji iemanto popularitāti. Ņujorkā atver savu kaklasaišu veikalu.
  • 1969.g. Pirmais nodibina "veikalu veikalā" - vīriešu modes salonu Bloomingdale`s universālveikalā Ņujorkā. 
  • 1971.g. Izveido sieviešu apģērbu kolekciju. Atver veikalu Beverlihilsā. 
  • 1972.g. Piedāvā polo kreklus 24 krāsās un aksesuārus Polo. 
  • 1974.-1977.g. Lorēna kostīmi parādās kinofilmās "Lielais Getsbijs" un "Enija Hola" - tie iezīmē jaunas modes tendences. 
  • 1979.g. Sāk veidot imidža reklāmas, kurās nereklamē vairs apģērbu, bet zīmolu. 
  • 1993.g. Piedāvā sporta apģērbu kolekciju "Polo Sport".
  • 1994.g. Aizsāk "purpura līniju" (Purple Label), kas līdzinās Savile Row stila apģērbiem. 
  • 1997.g. Polo Ralph Lauren akcijas izsola Ņujorkas biržā
  • 2002. - 2005.g. Piedāvā "Blue Label" - klasiskās Polo sieviešu apģērbu līnijas jaunu interpretāciju un Black Label - Polo Sport ekskluzīvo versiju. 
  • 2015. gadā viņš atkāpās no savas vietas valdē, taču joprojām ir izpilddirektors un galvenais radošais mākslinieks.
Foto: Publicitātes foto

Ja pircējam nebija iespējas apmeklēt šo Lorēna pili, tad viņš noteikti iedvesmojās no reklāmām. Lorēns pirmais publicēja apjomīgas daudzlappušu reklāmas, kuras līdzinājās fotoalbumiem, kas  sniedz iespēju ielūkoties labākā pasaulē. Lai pastiprinātu īstenības izjūtu, Lorēns bieži reklāmās izmantoja meitenes, kuras nemaz nav modeles. Starp citu, viņš bija pirmais, kurš apzināti modes skatēs un reklāmās izmantoja afroamerikāņu modeļus.

Foto: Publicitātes foto

Lorēna vārds saistās arī ar sieviešu modi, kaut gan viņš to nebija plānojis - Lorēns ir teicis, ka nekad nebija sapņojis pievērsties sieviešu modei, jo "neko nesaprotot no svārku nēsāšanas". Tomēr viņa sieva Rikija, kas ilgus gadus bija arī zīmola modele, viņu iedvesmoja mēģināt, un rezultāts bija izcils.

"Es vienkārši domāju par to, kā es vēlētos redzēt savu sievu," ir teicis modes dizainers. 

Ar sievu Rikiju
Ar sievu Rikiju Foto: Reuters/AFP/AP/EPA/Reuters/Scanpix

Ralfa Lorēna citāti:

1. Modē nemēģini būt vakardienas ziņa.

2. Personiskais stils ir saistīts ar paša pārliecību un sajūtu, ka zini, kas ir labi, un pazīsti veidu, kā izteikt savu individualitāti.

3. Modei sekot ir vieglāk nekā būt sev par stilistu

4. Ir lietas, kam es ticu. Vecu tvīda jaku un zamšādas elkoņu ielāpu mūžībai.

7. Greznība ir kvalitāte un mūžīga elegance.

8. Personīgais stils nozīmē riskēt, izmēģināt kaut ko jaunu, izklaidēties ar modi, taču vienmēr būt patiesam pret sevi.

Nu jau 84 gadus vecais Ralfs Lorēns vairāk nekā 50 gadu laikā pierādījis sevi kā modes revolucionāru un turpina aktīvi darboties arī šobrīd. 

Foto: Reuters/AFP/AP/EPA/Reuters/Scanpix

Dokumentālā filma "Pats Ralfs" (2019.g., režisore - Sjūzena Leisija) ir mākslinieka portrets, uzsākot savu sesto gadu desmitu modes industrijā. Filma iezīmē būtiskākos pieturpunktus viņa karjerā un arī privātajā dzīvē. Lorēns, stāstot skatītājam savu stāstu, skaļi pārdomā savu dzīves ceļu no Bronksas zēna, kurš nezināja, kas īsti ir modes dizainers, līdz kļūšanai par amerikāņu stila ikonu visā pasaulē. Ralfs Lorēns plašās intervijās filmā atklāti stāsta par savu bērnību, 50 gadus ilgo laulību, sava uzņēmuma pirmsākumiem,  izgudrotajām reklāmām un savu novatorisko darbu.

Filmā"Pats Ralfs" ir arī spilgti arhīvi no modes zīmola 50 gadiem, kā arī intīmas intervijas ar Lorēnas ģimeni, ilggadējiem kolēģiem un citiem ievērojamiem cilvēkiem, tostarp Annu Vintūru, Karlu Lāgerfeldu, Hilariju Klintoni, Naomi Kempbelu, Kalvinu Kleinu u.c.

Raksts tapis sadarbībā ar "LMT Viedtelevīziju".

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu