Cīņa ar surogātpastu: "Google" un "Yahoo" ievieš jaunus noteikumus e-pastu sūtītājiem

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls Foto: Shutterstock

Lai mazinātu kiberapdraudējuma risku, kā arī nevēlamu e-pastu (spamu) saņemšanu lietotāju pastkastēs, "Gmail" un "Yahoo" turpina cīnīties pret kaitnieciskiem ziņojumiem, no šī gada februāra ieviešot jaunus noteikumus par e-pasta izsūtnēm ar vairākiem tūkstošiem adresātu.

Digitālās komunikācijas uzņēmuma "Ness" izpilddirektors Jānis Karāns norāda, ka pēdējo gadu laikā visā pasaulē būtiski audzis kibernoziegumu skaits un to intensitāte. Piemēram, "Google" apkopotie dati liecina, ka kompānijas izveidotās e-pasta sistēmas "Gmail" ar mākslīgā intelekta starpniecību nodrošinātā aizsardzība neļauj vairāk nekā 99,9% surogātpasta, pikšķerēšanas un ļaunprātīgas programmatūras ziņām sasniegt lietotāju e-pasta kastītes un katru dienu bloķē gandrīz 15 miljardus nevēlamu e-pasta ziņojumu.

Jauno noteikumu ieviešana šos drošības pasākumus vēl pastiprinās, veicinot lielāku e-pastu higiēnu. Tostarp,

lai pasargātu lietotājus no surogātpasta, tiek ieviestas papildu prasības tiem lielapjoma sūtītājiem, kas vienas dienas laikā nosūta vairāk par 5000 ziņām.

Karāns atzīmē, ka uzņēmumiem, kas komunikācijai ar klientiem izmanto masveida e-pasta mārketinga platformas, šīs izmaiņas ir jāņem vērā, lai saglabātu augstu domēna reputācijas līmeni.

Pēc viņa teiktā, jauno noteikumu mērķis ir radīt drošāku un patīkamāku lietotāju pieredzi, samazināt viltotu ziņu, surogātpasta un pikšķerēšanas uzbrukumu risku, kā arī ļaut lietotājiem būt viena klikšķa attālumā no tā, lai atrakstītos no e-pasta vēstuļu saņemšanas un savā pastkastītē saņemt tikai to saturu, kas katram ir aktuāls. Novērojumi liecinot, ka

vairāk nevēlamu e-pastu nozīmē lielāku sabiedrības piesardzību, neuzticēšanos un mazāku iespēju, ka ziņojumi patiešām tiks izlasīti.

Tāpēc uzņēmumiem, kas savā komunikācijā ar klientiem izmanto e-pasta mārketingu, ir svarīgi uzturēt korektu datu bāzi un pozitīvu pieredzi ar klientiem, rūpējoties par vērtīgu ziņojumu nosūtīšanu.

Tāpat "Ness" izpilddirektors uzsver, ka svarīga ir arī Datu regulas prasību ievērošana un korekta klientu kontaktu iegūšana, glabāšana un apstrāde. Viņaprāt, diemžēl uzņēmumi aizvien mēdz vieglprātīgi un nevērīgi izturēties pret datu drošības prasībām, tāpēc jauno "Gmail" un "Yahoo" prasību ieviešana ir nozīmīgs solis, kas ne vien ļaus būtiski samazināt surogātpasta izplatīšanu, bet arī palīdzēs sakārtot nozares darbību ilgtermiņā un atsijāt tos uzņēmumus, kuri šo saziņas kanālu izmanto ļaunprātīgi.

Kas tieši mainīsies?

Gan "Gmail", gan "Yahoo" ir izcēluši trīs galvenās izmaiņas, kurām sūtītājiem turpmāk būs jāpiešķir prioritāte:

  • autentificējiet savu e-pastu: sūtītājiem būs jāverificē sava sūtītāja identitāte, izmantojot standarta protokolus;
  • iespējojiet viena klikšķa abonēšanas anulēšanu: sūtītājiem e-pasta ziņojumos būs jāievieš viena klikšķa abonēšanas atcelšanas saite, lai adresāti varētu viegli atteikties no nevēlama satura;
  • aktualizējiet datu bāzi: "Gmail" un "Yahoo" nopietni sāks uzraudzīt surogātpasta apjomu – sūtītājiem būs jāpārliecinās, ka tie nepārsniedz noteikto surogātpasta (spama) līmeņa slieksni.
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu