Skip to footer
Iesūti ziņu!

Bozovas dzelzceļnieku ciema mantojums – kas slēpjas aiz slēgtās stacijas durvīm

Kārsavas dzelzceļa stacija ir pēdējā pirms robežas ar Krieviju - slēgta, pasažieru vilcieni nekursē. Bet kāpēc robežstacijas ēka dziļos laukos līdzinās pilij – ar greznu bufeti un lielu uzgaidāmo zāli, kas izskatās tā, it kā pēdējais pasažieris tikko būtu izgājis? Un kas notiek Bozovas ciema pamestajās rindu mājās, kas ir tikpat unikālas kā Līgatnes papīrfabrikas apbūve? TVNET+ dodas pētīt Latgales industriālo vēsturi.

Toreiz, sensenos laikos, Ņina strādāja Austrumsibīrijas dzelzceļā, līdz uzradās puisis no Rēzeknes, kas 1975.gadā viņu atveda uz savu dzimto pusi. Ņina pabeidza dzelzceļnieku tehnikumu un sāka strādāt Kārsavas stacijā, uzdienējās līdz stacijas priekšnieces amatam.“Oi, te kādreiz visi dzīvokļi bija aizņemti, vietu nebija. Mēs pieci cilvēki vienā istabā dzīvojām. Kamēr es biju darbā, mana mamma atbrauca šurp, lai tikmēr bērnus pieskatītu.”  Ņina atceras kā pasažieru vilcienam, kas nāca no Krievijas, bija piekabināts bagāžas vagons, kurā uz Latviju veda grāmatas. Kārsavā grāmatas izkrāva.

Komentāri
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu